کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارشناسی حباب‌های بازار آهن


کد خبر : ۷۲۵۳۰دوشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲:۵۶۶۴۱۸ بازدید

کارشناسان از اواخر هفته گذشته احتمال تداوم سیر نزولی کاهش قیمت‌ها در بازار آهن را دور از ذهن ندانسته به شرط آنکه نرخ ارز فراتر ...
کارشناسی حباب‌های بازار آهنکارشناسی حباب‌های بازار آهن

آهن پرایس- کارشناسان از اواخر هفته گذشته احتمال تداوم سیر نزولی کاهش قیمت‌ها در بازار آهن را دور از ذهن ندانسته به شرط آنکه نرخ ارز فراتر از مرز حباب نرود!!! به عبارت دیگر اگر دولت بتواند قابلیت های بروز نداده خود را در مهار قیمت های بازار آهن، در بازار ارز نشان دهد می توان به رشد عرضه و کاهش تقاضای هیجانی در بازار که منجر به تداوم کاهش قیمت ها می گردد، امیدوار بود. 

کاهش مداخلات دستوری در بازار فولاد اگرچه دلیل اصلی آرامش بازار و کاهش قیمت‌ها به شمار می‌رود ولی تغییر فاز روانی و عقبگرد محسوس خریدهای هیجانی را باید عامل دیگری در بروز این شرایط به شمار آورد. از این رو دورنمای بازار را فی الحال می توان همچنان برای آینده کوتاه‌ مدت کاهشی ارزیابی کرد‌ آن‌هم در شرایطی که انتظار برای رشد عرضه‌ها در بورس کالا، سرعت‌گیر مهمی در برابر رشد نرخ به شمار می‌رود.

تغییر مکانیزم تعیین قیمت‌های پایه از نرخ‌گذاری دستوری و سلیقه‌ای به نرخ‌گذاری بر مبنای فرمول قیمتی شمش بر اساس قیمت‌های صادراتی و نوسان بهای نیمایی ارز، یک دلیل مهم برای کاهش التهاب خرید در بورس کالا و افت نرخ در بازار آزاد بوده است. بعضی فعالان بازار معتقدند هنوز هم محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد با اندکی حباب معامله می‌شوند که این موضوع فرضیه تداوم جریان کاهشی قیمت‌ها تا پایان خرداد ماه را اثبات می‌کند. به همین دلیل است که باید چاره‌ای دیگر اندیشیده شود که در کنار این کاهش نرخ و خروج سرمایه‌های سرگردان سوداگران از بازار که سبب افت تقاضای محصولات فولادی می شود، بازار بتواند مجددا مسیر رونق را در پیش گرفته و با چهره‌ای به دور از التهاب با نرخ‌های شفاف به حیات خود ادامه دهد. 

به عبارت ساده‌تر ورود نقدینگی به بازار فولاد در ماه‌های اخیر هم اکنون با یک سرعت‌گیر جدی روبه‌رو شده که کاهش قیمت‌گذاری دستوری و شفافیت بیشتر بازار نه تنها فضایی برای رشد قیمت‌ها باقی نگذاشته بلکه عقبگرد نرخ به مرور زمان به خروج سرمایه از بازار فولاد منتهی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها