کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرایط آوردن همسر به آلمان چیست؟


کد خبر : ۷۲۴۶۹شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶:۴۹۴۲۱۳ بازدید

کمال گرایی و تلاش برای رسیدن به موقعیت های بهتر در زندگی دو اصل همیشه همراه در بطن وجود هر انسانی است. عواملی که باعث می شود افراد برای رسیدن به شرایط بهتر خود را ...

کمال گرایی و تلاش برای رسیدن به موقعیت های بهتر در زندگی دو اصل همیشه همراه در بطن وجود هر انسانی است. عواملی که باعث می شود افراد برای رسیدن به شرایط بهتر خود را در مسیرهایی سخت قرار دهند و برای رسیدن به اهداف خود تلاش بیشتری داشته باشند. 

در سال های اخیر نیز مهاجرت و اخذ اقامت در دیگر کشور های دنیا یکی از راه هایی است که مردم نقاط مختلف دنیا برای رسیدن به زندگی بهتر از آن استفاده می کنند. در حقیقت میل به اخذ اقامت اروپا در تجربه زندگی در کشور های جهان اول در سال های اخیر در بین مردم کشور ما نیز افزایش داشته است. در این نوشتار از موسسه حقوقی سایرس تلاش داریم تا به بررسی شرایط آوردن همسر به آلمان بپردازیم. 

چرا اقامت آلمان در حضور در اروپا در بین مردم کشور ما جذابیت بالایی دارد؟

براساس بررسی های انجام شده یکی از کشور های محبوب اروپایی در بین مردم ایران، کشور آلمان است. در حقیقت آلمان یکی از راحتترین کشور های اروپایی برای مهاجرت ایرانیان است و از طرفی در بین قشر تحصیل کرده و متخصص کشور نیز دارای جذابیت های بسیاری است.

کشور آلمان به عنوان یکی از قطب های اقتصادی اروپا، شرایط بسیار مطلوبی برای زندگی و کار را در اختیار افراد قرار می دهد. از طرفی اگر فردی موفق به اخذ اقامت اروپا شود مسلما به هدف زندگی در آینده اقدام به این کار کرده است.

بدین ترتیب حتما یکی دیگر از اهداف چنین افرادی آوردن خانواده و همسر به آلمان است. اما چگونه می توان همسر و خانواده را به آلمان برد؟

پیوستن اعضای خانواده به شما در آلمان چگونه است؟

در صورتی که برای اقامت کشور آلمان اقدام کرده اید و قصد دارید سایر اعضای خانواده تان را به همراه خود بیاورید، راه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد. در همین ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که اگر در دسته پناهندگان قرار دارید امکان پیوستن اعضای خانواده به شما وجود ندارد. 

در بهترین حالت در صورتی که دارای اقامت سیاسی باشید امکان پیوستن اعضای خانواده به شما وجود دارد. شرایط ویزای همراه آلمان و نحوه اخذ آن برای عزیزانی که متقاضی تحصیل در المان هستند حائز اهمیت می باشد. بخصوص برای کسانی که  متقاضی مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل برای فرزندانشان هستند.  

شرایط ویزای همراه آلمان بدین گونه است که وقتی فردی متاهل است و به کشور آلمان از راه های مختلف مانند تحصیلی،کاری،سرمایه گذاری و … مهاجرت می کند برای او امکان این موضوع وجود دارد که برای خانواده خود با رعایت شرایط ویزای همراه آلمان ،  ویزای همراه بگیرند و ویزای همرا شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال می باشد و همچنین ویزای الحاق خانواده آلمان به فرد اجازه خواهد داد که در این کشور بتواند اجازه کار اخذ کند تا به اقامت آلمان برسد. متقاضیان کار در آلمان نیز پس از دریافت ویزای کار آلمان می توانند برای الحاق خانواده درخواست دهند.

برای آوردن خانواده در اتحادیه اروپا 3 ماه زمان نیاز دارید

زمانی که به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا شناخته می شوید و برای مثال در سویس اقامت دارید، تنها داشتن یک گذرنامه یا کارت شناسایی معتبر برای ورود به آلمان و اعضای خانواده تان کفایت می کند. اما اگر دارای چنین شرایطی نیستید باید قبل از سفر و اقدام برای آوردن همسر به آلمان به همراه خانواده به ثبت درخواست خود بپردازید. 

در صورتیکه درخواست شما مورد قبول واقع شود و موفق به اخذ کارت اقامت شوید می توانید سایر مراحل آوردن همسر به آلمان را طی کرده و خانواده تان را نیز در کنار خود داشته باشید. اگر شما همسر، پارتنر ثبت شده، فرزند زیر سن قانونی مجرد یک تبعه آلمانی یا پدر، مادر یا سرپرست قانونی یک تبعه زیر سن قانونی و مجرد آلمانی باشید، شما تا زمانیکه آن فردی که به واسطه رابطتان با وی ، می خواهید به او ملحق شوید، در آلمان زندگی می کند اجازه اقامت خواهید داشت.

در غیر این صورت هر فرد دیگری برای به همراه آوردن اعضای خانواده خود به آلمان باید به ثبت درخواست بپردازید و شرایط حضور خانواده وی نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

مهمترین شرایط برای آوردن همسر و یا خانواده به آلمان چیست؟

در صورتی که موفق به اخذ اقامت آلمان با یکی از روش های موجود، اقامت بلوکارت آلمان برای مثال، شده باشید با داشتن برخی شرایط می توانید برای آوردن همسر خود به آلمان نیز اقدام کنید. این شرایط به ترتیب عبارتند از:

  • داشتن یکی از اقامت های موجود در آلمان

  • داشتن فضای لازم و کافی برای زندگی و حضور افراد خانواده که توسط کنسولگری آلمان مورد بررسی قرار می گیرد.

  • ارائه مدارک کافی برای اثبات تمکن مالی و تامین هزینه های زندگی که این مورد نیز توسط مقامات آلمانی مورد بررسی قرار می گیرد. 

منظور از شرایط مدنی آوردن همسر به آلمان چیست؟

اگر قصد آوردن همسر خود به آلمان را دارید فرقی نمی کند ازدواج کرده باشید و یا همسر (پارتنر) مدنی یکدیگر هستید، در هر صورت باید برای صدور ویزای ازدواج اقدام کنید. در این صورت حداقل شرایط مورد نیاز مهارت کامل در زبان آلمانی است. در صورتی که دارای مهارت زبان آلمانی نباشید راه دیگر شما داشتن یکی از شرایط زیر است:

  1. کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد ( EU Blue Card)

  2. بعنوان یک محقق در آلمان حضور داشته باشد

  3. فرد فوق العاده شایسته ای باشد

  4. خود-اشتغالی داشته باشد

تحت چنین شرایطی دیگر تسلط بر زبان آلمانی پیش روی شما قرار ندارد و می توانید به راحتی برای حضور در آلمان به همراه همسر خود اقدام کنید. مسلما برای آوردن همسر خود به آلمان تمام اطلاعاتی که نیاز دارید در این موارد خلاصه نمی شود، اما تلاش کردیم تا مهمترین نکات را در اختیار شما بگذاریم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید. 



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها