کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

راه حل فورد برای از بین بردن کرونا: یک ربع، 56 درجه


کد خبر : ۷۲۴۰۸سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۱۷۱۰۱۱۰ بازدید

فورد با همکاری محققان میکروبیولوژی دانشگاه اوهایو، نرم‌افزاری ساخته است که با استفاده از بخاری ماشین ویروس کرونا را از بین می‌برد.
راه حل فورد برای از بین بردن کرونا: یک ربع، 56 درجهراه حل فورد برای از بین بردن کرونا: یک ربع، 56 درجه

فورد با همکاری محققان میکروبیولوژی دانشگاه اوهایو، نرم‌افزاری ساخته است که با استفاده از بخاری ماشین ویروس کرونا را از بین می‌برد.

این نرم‌افزار دمای هوا ماشین را به مدت پانزده دقیقه تا ۵۶ درجه سانتی‌گراد بالا می‌برد. فورد می‌گوید تحقیقاتش نشان داده که در این دما، یک پروتئین که از اجزای مهم تشکیل‌دهنده ویروس است از بین می‌رود و به این ترتیب ماشین تا ۹۹ درصد از ویروس پاک می‌شود.

آزمایش این نرم‌افزار در شاسی‌بلندهای پلیس فورد در نیویورک، لس‌آنجلس و چند شهر دیگر آغاز شده است.

ضدعفونی هر ماشین حدود یک ساعت و نیم وقت می‌گیرد. نرم‌افزار ابتدا مطمئن می‌شود که ماشین به اندازه کافی بنزین دارد و کسی داخل ماشین نیست. بعد از قفل کردن درها و بستن پنجره‌ها، دور موتور ماشین برای تولید گرما بالا برده می‌شود و سیستم تهویه ماشین با فشار زیاد هوای گرم را به داخل اتاق می‌فرستد. بعد از پانزده دقیقه، کولر ماشین فعال می‌شود تا دمای هوا به حالت عادی برگردد.

پیش از این ماشین‌های پلیس با استفاده از دستمال و محلول الکل ضدعفونی می‌شد، اما دسترسی به بخش‌های زیادی از اتاق ممکن نبود و ماشین‌ها کاملا از ویروس پاک نمی‌شد.

بیل گابینز، مدیر تولید فورد می‌گوید مهندسان کارخانه برای ساخت این سیستم از دستگاه‌های اتوکلاو الهام گرفتند که برای استریل کردن وسایل پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می‌شود.

به گفته گابینز، اتاق شاسی‌بلندهای پلیس فورد تا دمای ۸۰ درجه مقاوم است و سیستم ویروس‌کش این کارخانه به داخل ماشین آسیب نمی‌زند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها