کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا ترامپ تهدیداتش علیه نفتکش‌ های ایرانی را عملی نکرد؟


کد خبر : ۷۲۴۰۰سه شنبه، ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰:۴۳۱۸۹۱ بازدید

فعال اصولگرا به باشگاه خبرنگاران گفت: ایران حیاط خلوت واشنگتن را در آمریکای لاتین بست و این قدرت نمایی فوق العاده با اهمیت است.

فعال اصولگرا به باشگاه خبرنگاران گفت: ایران حیاط خلوت واشنگتن را در آمریکای لاتین بست و این قدرت نمایی فوق العاده با اهمیت است.

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه  با اشاره به رسیدن نفتکش‌های ایران به ونزوئلا علیرغم تهدیدهای آمریکا گفت: در این موضوع شاهد نمایش اقتدار ملت ایران در برابر تجاوزات آمریکا ذیل ارسال سوخت برای ونزوئلا بودیم؛ زیرا آمریکا تهدید کرده بود که این اقدام نباید صورت بگیرد؛ دولت و ملت ایران پاسخ این تهدیدها را دولت و ملت ایران به طور صریح دادند و این کشتی‌ها با قدرت وصف ناشدنی به آب‌های ونزوئلا رفته ، بارخود را خالی کرده و اکنون در حال بازگشت هستند و هیچ اتفاقی هم برایشان نیفتاد.

او ادامه داد: حالا پاسخ تهدید و این قدرت نمایی این است که آمریکایی‌ها یک بار در سقوط پهپاد خودشان در خلیج فارس، ضربه عین الاسد و آمادگی سپاه پاسداران و ارتش ایران برای پاسخ به تهدیدات آن‌ها میزان آمادگی ایران را سنجیده بودند؛ لذا از آنجایی هم که مردم آمریکا با بحران کرونا ، بیکاری ، اعتراض مردم و کاهش محبوبیت ترامپ روبه رو هستند نتوانستند به تهدید خودشان عمل کنند.

انبارلویی افزود: البته حرف ایران کاملا قانونی بود، زیرا آب‌راه‌های جهانی باید آزاد باشد و اگر قرار است که همه دولت‌ها یکدیگر را تهدید کنند که من نمی‌گذارم این کالا را به این کشور برسانید، این حق را جمهوری اسلامی برای خود محفوظ داشته و می‌تواند ضربه متقابل را وارد کند و چون ایران این توانایی را دارد آمریکا عقب نشینی کرده است؛ بنابراین ما دریافتیم که نه تنها مقاومت هزینه ندارد، بلکه درآمد هم دارد و درآمد آن هم به رسمیت شناختن حقوق کشتی‌رانی ایران و مبادله کالا بین ایران و ونزوئلاست.

فعال اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد: ایران با این اقدام خود درهای حیاط خلوت واشنگتن را در آمریکای لاتین بست و این قدرت نمایی از منظر تحلیگران سیاسی و نظامی جهان فوق العاده با اهمیت است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها