کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزرگترین اشتباه مسافران در سفر به شهرهای استانبول و آنتالیا


کد خبر : ۷۲۲۲۸چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳:۲۶۴۰۲۸ بازدید

استانبول و آنتالیا دو تا از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور زیبای ترکیه هستند و در این مساله شکی نیست! اما متاسفانه باید بگوییم که خیلی از توریستان در سفر به این دو شهر زیبا در ترکیه اشتباهات بزرگی را ...

استانبول و آنتالیا دو تا از محبوب ترین مقاصد گردشگری کشور زیبای ترکیه هستند و در این مساله شکی نیست! اما متاسفانه باید بگوییم که خیلی از توریستان در سفر به این دو شهر زیبا در ترکیه اشتباهات بزرگی را مرتکب می شوند و بدون اینکه بدانند فرصت تفریح در تور استانبول و تور آنتالیا را از خودشان می گیرند! در واقع اغلب کسانی که با تور استانبول راهی ترکیه می شوند، محو تماشای مراکز خرید لوکس استانبول می شوند و فرصت بازدید از اماکن دیدنی استانبول را از دست می دهند و کسانی که هم با تور آنتالیا به ترکیه سفر می کنند، با دیدن امکانات تفریحی هتل های لوکس آنتالیا، بازدید از اماکن تاریخی آنتالیا را از خاطر می برند و بدین شکل فرصت را برای دیدن شگفتی های آنتالیا از دست می دهند. آژانس هواپیمایی زیما سفر می خواهد امروز به شما سه تا از برترین جاذبه های گردشگری استانبول و سه تا از جالب ترین جاذبه های توریستی آنتالیا را معرفی کند تا اگر شما با تور استانبول یا تور آنتالیا به ترکیه سفر کردید، این اشتباه متداول توریست ها در تور ترکیه را تکرار نکنید و فرصت بازدید از شگفتی های استانبول و آنتالیا را از دست ندهید.

ایاصوفیه، برترین جاذبه گردشگری تور استانبول

در حقیقت ایاصوفیه یک شاهکار معماری است که قدمتش به قرن 6 میلادی می رسد. این بنا کلیسایی بوده است که در طول تاریخ به مسجد و سپس به موزه تغییر کاربری داده است. با این اوصاف، می توان گفت که ایاصوفیه یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری استانبول است و به قدری جذابیت زیادی دارد که اگر کسی در تور استانبول از آن بازدید نکند، انگار اصلا به استانبول سفر نکرده است!

مسجد آبی استانبول، دیدنی ترین جاذبه گردشگری تور استانبول

یکی دیگر از جالب ترین جاذبه های توریستی استانبول، مسجدی به نام مسجد آبی است که قدمتش به قرن 17 میلادی می رسد. این مسجد زیبا به این جهت به نام مسجد آبی شناخته می شود که در تزئین آن از کاشی کاری های آبی رنگ استفاده شده است و وقتی که نور از پنجره های متعدد آن به محوطه داخل مسجد می تابد، این کاشی ها شروع به درخشش می کنند و این مسجد به آبی ترین شکل خودش در می آید. این مسجد یکی از شاهکارهای معماری استانبول است و به واقع می توان گفت که کسی که فرصت بازدید از آن را در تور ارزان استانبول از دست بدهد، مرتکب اشتباه بسیار بزرگی شده است!

باسیلیکا سیسترن، منحصر به فردترین جاذبه گردشگری تور استانبول

باسیلیکا سیسترن را اغلب به عنوان خاص ترین جاذبه گردشگری استانبول می شناسند. باسیلیکا سیسترن در حقیقت یک آب انبار بوده است که در قرن 6 میلادی در استانبول ساخته شده است و امروزه نورپردازی جالبی در آن انجام شده است. در این آب انبار تاریخی، 336 ستون وجود دارد که سقف آب انبار را نگه داشته اند و یکی از دیگری جالب تر هستند. یکی از این ستون ها به شکلی طراحی و ساخته شده است که در پایه آن، تصویری از سر مدوسا دیده می شود که به صورت وارونه ساخته شده است! مدوسا نام یک زن در افسانه های یونانی است که می گویند با نگاه به هر کسی می توانست آن شخص را به سنگ تبدیل کند و به همین دلیل هم هست که از آن به عنوان زن نفرین شده یونانی یاد می کنند! شاید هم به همین خاطر است که مجسمه سر او را به صورت وارونه در ستون باسیلیکا سیسترن قرار داده اند 

شهر باستانی آسپندوس، مهمترین جاذبه گردشگری آنتالیا

شهر باستانی آسپندوس در فاصله 40 کیلومتری مرکز شهر آنتالیا واقع شده است و داخل شهر آنتالیا نیست، اما با این حال بازدید از آن یکی از مهمترین تفریحاتی است که هر کسی باید در تور آنتالیا داشته باشد. مهمترین جاذبه توریستی شهر آسپندوس، یک تئاتر باستانی است که در بین سال های 160 تا 180 میلادی ساخته شده است و بهترین نمونه از یک تئاتر تاریخی در جهان است. شما می توانید با بازدید از این تئاتر، برای لحظه ای روی سکوهای آن بنشینید، چشمان خودتان را ببندید و تصور کنید که تماشای یک نمایش در آن چه حس و حالی داشته است. با این حساب، مشخص است که اگر بازدید از چنین مجموعه فاخری را در تور آنتالیا لحظه آخری از دست بدهید، اشتباه بزرگی را مرتکب شده اید و انگار اصلا با تور آنتالیا به ترکیه سفر نکرده اید!

کاله ایچی، جالب ترین جاذبه گردشگری آنتالیا

کاله ایچی نام منطقه ای به نام شهر قدیمی آنتالیا است. این منطقه در کنار بندر قدیمی آنتالیا قرار گرفته است و اماکن دیدنی و تاریخی متعددی را در خود جای داده است. در این منطقه از آنتالیا، مسجدی به نام ییولی مناره وجود دارد که قدمتش به قرن 13 میلادی می رسد. البته جذابیت این منطقه فقط به خاطر وجود چنین اماکن تاریخی در آن نیست، بلکه این منطقه کوچه پس کوچه های بسیار جالبی هم دارد که پر از فروشگاه ها و بازارهای محلی هستند و گشت و گذار در آن ها تجربه بسیار جالبی در تور آنتالیا است. در این محله قدیمی، کافه های متعددی هم ساخته شده است که می توان آن ها را به عنوان دنج ترین کافه های ترکیه معرفی کرد. همان طور که حدسش را می توانید بزنید، این منطقه یک منطقه بسیار خاص و منحصر به فرد است و بازدید نکردن از آن در تور آنتالیا اشتباه بسیار بزرگی است!

راه لیسیان، شگفت انگیزترین جاذبه گردشگری آنتالیا

خیلی از توریستان از وجود راه لیسیان در آنتالیا بی خبرند. در واقع لیسیان یک مسیر 540 کیلومتری است که از آنتالیا به فتحیه کشیده شده است و از کنار جذاب ترین سواحل آنتالیا و دیدنی ترین جاذبه های توریستی ترکیه عبور می کند. اگر در این مسیر قدم بگذارید، می توانید در طول راه از روستاهای زیادی عبور کنید و اماکن تاریخی جالبی را در طول راه از نزدیک ببینید و مهمتر از همه، زیباترین و خاص ترین چشم اندازهای آنتالیا را تماشا کنید. عبور کردن این مسیر معمولا برای توریستانی که اهل طبیعت گردی هستند و به دنبال کسب تجربه های خاص از سفر به آنتالیا با تور آنتالیا هستند، بسیار لذتبخش و جذاب است. البته این را هم بگوییم که طی کردن این مسیر 29 روز طول می کشد و عبور از همه قسمت های آن کار هر کسی نیست. اما به هر حال شما می توانید بخش کوچکی از آن را در تور آنتالیا ببینید و برای ساعتی در یک مسیر دلنشین در دل طبیعت قدم بزنید و بدین شکل بیشترین استفاده را از تور ارزان آنتالیا ببرید. 

آژانس مسافرتی زیما سفر به شما توصیه می کند که حتما بازدید از این جاذبه های گردشگری استانبول و جاذبه های گردشگری آنتالیا را در برنامه سفر خود به ترکیه قرار دهید و به هیچ عنوان اجازه ندهید که فرصت بازدید از آن ها در تور ترکیه از قلم بیفتد!



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها