کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ایرانی‌ها، همچنان بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه


کد خبر : ۷۱۹۵۰یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶:۲۴۳۲۲۶ بازدید

در ماه مارس نیز اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.
ایرانی‌ها، همچنان بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیهایرانی‌ها، همچنان بزرگ ترین خریداران ملک در ترکیه

در ماه مارس نیز اتباع ایرانی بیشترین خرید ملک در ترکیه را در مقایسه با دیگر اتباع خارجی داشته اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، به دنبال شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه کاهش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ماه مارس، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۸.۸درصد کاهش داشته و به ۷۹۰ مورد رسیده است. برای مجموع چهار ماه نخست امسال، اتباع خارجی جمعا ۱۱ هزار و ۷۳۸ خانه در ترکیه خریده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کمتر شده است.

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۱۵۷ خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها با ۱۰۳واحد، روس‌ها با ۶۱ واحد، افغان‌ها با ۵۴ واحد و چینی ها با ۴۰ واحد به ترتیب دومین تا پنجمین گروه بزرگ خریدار مسکن در ترکیه بوده اند.

در چهار ماه نخست امسال ۳۸۳ هزار و ۸۲۱ مورد انتقال ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸.۹ درصد افزایش پیدا کرده است. ۱۲۲هزار و ۲۸۰ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

استانبول کماکان اصلی‌ترین مقصد خرید ملک در ترکیه  بوده است؛ به گونه ای که ۱۴.۳ درصد کل املاک (معادل ۶۱۱۳ دستگاه) از خانه‌های خریداری شده مربوط به استانبول بوده است. پس از این شهر، آنکارا با ۴۵۰۰ واحد و ازمیر با ۲۵۳۳ واحد در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته اند.

یک معامله گر مسکن ترک گفت: انتظار می رود امسال شاهد جهش چندانی در خرید خانه در ترکیه به ویژه توسط اتباع خارجی نباشیم اما باید توجه داشت که در شرایط رکود، قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار می گیرد و این برای خریداران واقعی یک فرصت طلایی خواهد بود.  

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها