کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 روش فروش خودرو مصوب شد


کد خبر : ۷۱۷۵۵دوشنبه، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸:۰۲۵۲۹۶۷ بازدید

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، گفت: از این پس فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید، سه روش فروش خودرو خواهد بود و ...
3 روش فروش خودرو مصوب شد3 روش فروش خودرو مصوب شد

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، گفت: از این پس فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید، سه روش فروش خودرو خواهد بود و بر این اساس 60 درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد.

مهدی صادقی نیارکی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود لذا 60 درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص خواهد یافت و مابقی در قالب فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش به متقاضیان واگذار خواهد شد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در فروش فوق‌العاده حداکثر 3 ماه خودرو به متقاضی تحویل خواهد شد و بر این اساس سایت فروش خودرو یک هفته باز است و تمامی متقاضیان قادر به ثبت‌نام و واریز وجه خواهند بود.البته متقاضیانی که در سه سال گذشته در فرآیند فروش شرکت‌ها  حضور نداشته‌اند اجازه ثبت‌نام خواهند داشت.

* برای فروش خودروهای پر متقاضی قرعه‌کشی انجام خواهد شد

وی افزود: این روش در طول سال ادامه خواهد داشت و متناوباً فروش فوق‌العاده خواهیم داشت اما بعد از تمام مراحل ثبت‌نام اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان متناسب به سهمیه اختصاص گرفته برای فروش باشد، بدون سود مشارکت و سه ماهه خودرو تحویل داده خواهد شد اما اگر تعداد ثبت‌نام کنندگان بیش از خودروها باشد فرآیند قرعه‌کشی با حضور مراجع نظارتی در شرکت‌های خودروساز انجام می‌شود.

نیارکی افزود: لذا متقاضیانی که ثبت‌نام کرده و واریز وجه انجام داده‌اند اما نام آنها در قرعه‌کشی نبوده است می‌توانند وجه خود را دریافت کرده و یا وجه واریزی را برای فروش‌های بعدی استفاده کنند.

* قیمت‌ها در بازار خودرو شکسته خواهد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: در فرآیند پیش‌فروش مجدد سایت باز می‌شود ضمن اینکه سود مشارکت نیز صفر خواهد بود و صرفا برای مصرف‌کننده خودرو در نظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم نباید در فضای هیجانی وارد بازار خودرو شوند،‌گفت: قیمت‌ها شکسته خواهد شد.

نیارکی افزود: روش مشارکت در تولید خودرو متعاقباً اعلام خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها