کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت هواپیمایی قطر تعدادی از نیروهای خود را تعدیل می‌کند


کد خبر : ۷۱۶۱۵پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶:۴۹۱۱۳۵ بازدید

در پی افت شدید تقاضای سفرهای هوایی به دلیل شیوع کرونا، شرکت هواپیمایی قطر درباره از دست رفتن تعداد قابل توجهی شغل در این ...
شرکت هواپیمایی قطر تعدادی از نیروهای خود را تعدیل می‌کندشرکت هواپیمایی قطر تعدادی از نیروهای خود را تعدیل می‌کند

در پی افت شدید تقاضای سفرهای هوایی به دلیل شیوع کرونا، شرکت هواپیمایی قطر درباره از دست رفتن تعداد قابل توجهی شغل در این شرکت هشدار داده است.

اکبر باکر، مدیرعامل این شرکت هواپیمایی در نامهای به کارکنان خود آنها را در جریان این موضوع قرار داده، هر چند مشخص نکرده دقیقا چه تعدادی مشمول تصمیم جدید خواهند شد.

این شرکت هواپیمایی می‌گوید "باید تصمیمی قاطع در حمایت از آینده کاری این شرکت گرفته شود."

با شیوع کرونا در جهان و بسته شدن مرزها، تقاضای سفرهای هوایی به شدت در جهان کاهش یافت. بسیاری از شرکتهای هوایی بدترین روزهای خود را میگذرانند و بعضی در آستانه ورشکستگی هستند.

آقای باکر گفته: "حقیقت این است که نمی‌توانیم تعداد فعلی کارکنان خود را حفظ کنیم و نیازمند بستن تعداد زیادی از شغلها خواهیم شد . این شغلها خدمه پرواز را هم در بر می‌گیرد."

در حال حاضر شرکت هواپیمایی قطر حدود ۴۵ هزار کارمند داردوناوگان هوایی این شرکت شامل ۲۴۰ هواپیماست.

در ماه فوریه، این شرکت سهام خود را در شرکت آی ای جی (مالک شرکت هواپیمایی بریتانیا) تا ۲۵ درصد بالا برد . هدف از این اقدام افزایش سرمایه‌گذاری در سایر شرکتهای هواپیمایی بود.

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) هشدار داده است که ترافیک هوایی در خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جاری میلادی تقریبا به نصف کاهش خواهد یافت.

این انجمن همچنین گفته در صورت رعایت "فاصله‌گذاری اجتماعی" مسافران در هواپیما، مانند خالی گذاشتن صندلی میانی، بسیاری از شرکتهای هوایی با مشکلاتی در زمینه سودآوری مواجه خواهند شد.

شرکت هواپیمایی قطر البته تنها نیست . بسیاری از شرکتهای هواپیمایی در جهان دست به تعدیل نیروهای خود زده‌اند؛ از جمله شرکت "ویرجین آتلانتیک" در بریتانیا که اخیرا گفته ۳۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت شغل خود را از دست خواهند داد و فعالیت خود در فرودگاه "گتویک" لندن را به کلی متوقف می‌کند.

شرکت هواپیمایی قطر از معدود شرکتهایی بود که پس از اعلام شناسایی موارد ابتلا به کرونا در ایران، به پرواز خود به ایران، هر چند با کاهش، ادامه داد . این در حالی بود که بسیاری از شرکت‌های هوایی خارجی پروازهای خود به ایران را قطع کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها