کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای بازگرداندن اقساط تسهیلات


کد خبر : ۷۰۶۰۰دوشنبه، ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷:۰۷۷۰۷۰ بازدید

بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها و موسسه‌های غیربانکی که مبالغ اقساط قرض‌الحسنه سررسید شده در بازه زمانی مصوبه شورای پول و اعتبار را از ...
تذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای بازگرداندن اقساط تسهیلاتتذکر بانک مرکزی به بانک‌ها برای بازگرداندن اقساط تسهیلات

بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌ها و موسسه‌های غیربانکی که مبالغ اقساط قرض‌الحسنه سررسید شده در بازه زمانی مصوبه شورای پول و اعتبار را از حساب تسهیلات‌گیرندگان یا ضامنین برداشت کرده‌اند، مسترد کنند.

برخی بانک ها در مقابل تعویق سه ماهه پرداخت اقساط تسهیلات قرض الحسنه مقاومت کرده و به بهانه های مختلف اقدام به برداشت پول آن از حساب مشتریان یا ضامنان آنها کرده اند.

بر این اساس، بانک مرکزی در هفته گذشته از راه‌اندازی سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی دارای تسهیلات قرض‌الحسنه خبر داد.

بانک مرکزی همچنین در بخشنامه ای خطاب به بانک‌ها تاکید کرده است: بخشنامه ۱۵ اسفند ۹۸ درباره مصوبه شورای پول و اعتبار که جهت تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر شده است، باید اجرا شود.

 در پی برخی گزارش ها مبنی بر برداشت‌های متفاوت و ناصحیح از مصوبه به ویژه در خصوص دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه و نیز طرح بعضی شکایات، سوالات و ابهامات در این رابطه، تاکید شده است تمامی دریافت کنندگان قرض الحسنه فارغ از اینکه امکان پرداخت و یا وصول اقساط از آنها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت کننده قرض الحسنه، مشمول استفاده از مزایای این بخشنامه هستند.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع این مصوبه از حساب تسهیلات گیرندگان یا ضامنین آنها برداشت شده است را مسترد کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها