کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

میلیون‌ها آسیایی در نتیجه شیوع کرونا به قهقرا میروند


کد خبر : ۷۰۴۹۴شنبه، ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳:۵۲۱۴۹۲ بازدید

بانک جهانی هشدار داده که انتظار می رود اپیدمی کرونا به گونه ای چشمگیر رشد اقتصادی در چین و شرق آسیا را کند کرده و ...
میلیون‌ها آسیایی در نتیجه شیوع کرونا به قهقرا میروندمیلیون‌ها آسیایی در نتیجه شیوع کرونا به قهقرا میروند

بانک جهانی هشدار داده که انتظار می رود اپیدمی کرونا به گونه ای چشمگیر رشد اقتصادی در چین و شرق آسیا را کند کرده و میلیون ها نفر را به فقر بکشاند.

بانک جهانی در گزارشی که در ارتباط با پیش بینی وضع اقتصاد در روز دوشنبه منتشر کرد گفت در بدترین سناریو، این منطقه ممکن است با بیشترین شاخص سقوط اقتصادی پس از بحران مالی بیست و چند سال پیش رو به رو شود.

پیامد اپیدمی کرونا احتمالا اقتصاد آسیای جنوب شرقی را در سال ۲۰۲۰ نیم درصد کاهش خواهد داد که به معنی آن است که  فقر - با شاخص عایدی ۴.۴۵ دلار در روز- گریبان ۱۱ میلیون نفر را خواهد گرفت.

این ارزیابی با گزارش های اولیه بانک جهانی مبنی بر این که روند رشد اقتصادی در سال جاری در سطحی خواهد بود که ۳۵ میلیون نفر – از جمله ۲۵ میلیون نفر در چین – را از چنگال فقر نجات دهد، در تضاد مطلق است.

پیش بینی های ساختاری بر أساس مقایسه های اقتصادی حاکی از آن است که رشد اقتصادی منطقه نسبت به سال پیش از آن ۲.۱ درصد  کاهش خواهد یافت که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۸/۵ درصد افت خواهد کرد. بانک جهانی اما می گوید بهبود اقتصادی از تابستان امسال آغاز خواهد شد.

در این گزارش آمده که آسیا با ترکیب غیرمعمول «رویدادهای اخلال کننده در یک چرخه بسته» رو به روست و به نظر می رسد «رنج اقتصادی در همه کشورهای جهان اجتناب ناپذیر باشد.»

بانک جهانی در ادامه می گوید سرمایه گذاری در منطقه باید فرامرزی، شراکت میان نهادهای درمانی خصوصی و دولتی بوده، اهداف دقیق مالی از جمله پرداخت یارانه برای بیماری و درمان داشته باشد تا برخی از پیامدهای آنی اپیدمی کرونا را محدود کند.

دولت ها همچنین باید برای هزینه های مصرفی خانوارها اعتبار مالی قائل شوند و به موسسات کمک کنند تا نخستین شوک های مالی ناشی از اپیدمی کرونا را تحمل کنند.  

ویکتوریا کواکوا، معاون اداره آسیای شرقی و اقیانوسیه بانک جهانی می گوید: «نقطه روشن این است که اقتصاد منطقه دارای نقاط قدرتی است که می تواند به آن متوسل شود، اما کشورهای منطقه باید به سرعت و میزانی که تاکنون متصور نبوده وارد عمل شوند.» کند شدن چرخ اقتصاد در حجم پیش بینی شده در منطقه ای چنین حائز اهمیت، می تواند تاثیراتی عمیق بر سایر نقاط جهان داشته باشد.  

بانک جهانی می گوید هنوز تدوین گزارش های مربوط به پیش بینی وضع اقتصادی سایر کشورهای جهان را تکمیل نکرده است، اما صندوق بین المللی پول (آی ام اف) هشدار داده که محرز است اقتصاد جهانی هم اکنون وارد رکودی شده که پیامد آن می تواند از بحران مالی سال ۲۰۰۸ نیز خطیرتر باشد.

آدیتیا ماتو، اقتصاددان ارشد اداره آسیای شرقی و اقیانوسیه بانک جهانی می گوید: «علاوه بر اقدامات متهورانه (اقتصادی) در سطح ملی، همکاری های گسترده تر جهانی موثرترین واکسن علیه این خطر حاد است.»

بانک جهانی تعهد کرده به فوریت مبلغ ۱۰.۷۳ میلیارد پوند کمک مالی به تقویت واکنش های کشورهای درحال توسعه به پیامد های کرونا اختصاص دهد. علاوه بر این، انتظار می رود مبلغ ۱۲۲.۶۴ میلیارد پوند نیز در طول ۱۵ ماه آینده برای حمایت از فقرا و اقشار آسیب پذیر کنار گذاشته شود.  

صندوق بین المللی پول می گوید در صورت لزوم مبلغ ۸۰۰ میلیارد پوند بصورت وام به حمایت از کشورهایی اختصاص خواهد داد که آماج ویروس کرونا قرار گرفته اند.

(منبع: Independent)



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها