کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت هرکیلو شقه گوشت گوسفندی


کد خبر : ۷۰۲۴۵دوشنبه، ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۲۱۲۵۶۸۷ بازدید

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت فعلی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان ...
قیمت هرکیلو شقه گوشت گوسفندیقیمت هرکیلو شقه گوشت گوسفندی

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی قیمت فعلی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه را برای مصرف کنندگان ۱۲۵ هزارتومان عنوان کرد و گفت: با کاهش تقاضا قیمت در یک تا دو روز آینده روند کاهشی به خود می گیرد.

« علی اصغر ملکی » روز دوشنبه در گفت و  گو با ایرنا درباره افزایش قیمت گوشت گوسفندی طی روزهای اخیر افزود: اکنون دام زنده و گوشت گوسفندی مورد نیاز کشور تامین است و کمبودی در این زمینه نداریم اما برخی عوامل از جمله شایعه قرنطینه سازی برخی استان ها، افزایش تقاضا، افزایش کرایه حمل و نقل، محدودیت بهداشتی عرضه دام، کاهش تقاضای قلوه‌گاه و کاهش قیمت آلایش دام بر قیمت گوشت گوسفندی تاثیر داشته است.

وی اظهارداشت: البته همه ساله در اواخر اسفندماه به دلیل افزایش تقاضا شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز بودیم، اما یک علت افزایش قیمت گوشت به شایعه قرنطینه شدن برخی استان های کشور مربوط است به طوری که موجب ازدحام جمعیت برای خرید این محصول در سه تا چهار روز گذشته شده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، این محصول را  کالای اساسی و مورد نیاز مردم برشمرد و گفت: امروز قیمت هر کیلوگرم دام زنده بین ۴۳ تا ۴۵ هزار تومان، قیمت هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی  از کشتارگاه برای مغازه داران بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه برای مصرف کنندگان با حداقل ۱۰ درصد افزایش عرضه می شود.

به گفته وی، هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان ۱۲۵ هزار تومان است.

ملکی، درباره افزایش مجدد کرایه حمل و نقل و کاهش قیمت آلایش در رشد قیمت گوشت گوسفندی افزود: اکنون به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و سختگیری های قرنطینه‌ای از سوی سازمان دامپزشکی کشور، عرضه دام تدریجی وارد بازار می شود که موجب شده تا کرایه دو سره از دامداران دریافت شود.

وی با تاکید براینکه از فردا - سه شنبه نرخ گوشت قرمز روند کاهشی به خود می گیرد، اظهارداشت: به تدریج قیمت گوشت گوسفندی در بازار متعادل می شود.

کاهش ۷۰ هزارتومانی قیمت آلایش دام

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: همچنین به دلیل تعطیلی رستوران‌ها، طباخی‌ها و جگرکی‌ها قیمت قلوه گاه و آلایش دام از جمله هر دست دل و جگر و کله پاچه از ۱۲۰ هزارتومان به ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان رسیده است که این کاهش ۷۰ هزار تومانی قیمت ها روی قیمت گوشت موثر بوده است.

فعال بودن کشتارگاه ها در ایام تعطیل

ملکی تعداد کشتارگاه های صنعتی ذبح دام سبک را در تهران ۱۱ مورد برشمرد و  اظهارداشت: کشتارگاه های عرضه دام تا روز ۲۹ اسفندماه فعال هستند و در ایام تعطیل نیز به صورت شیفتی به فعالیت خود ادامه می دهند بنابراین مردم نگرانی در خصوص عرضه گوشت گوسفندی به بازار نداشته باشند.

قصابی ها ملزم به رعایت مسائل بهداشتی

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه ما از طریق پیامک به اعضای اتحادیه گوشت گوسفندی برای رعایت اصول بهداشت فردی توصیه کرده ایم، افزود: برای مقابله با شیوع بیماری کووید - ۱۹ فروشندگان در حین فعالیت در فروشگاه  ها ، قصابی ها و مراکز عرضه گوشت ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند.

وی با تاکید براینکه مردم از حضور و ازدحام در قصابی ها و مراکز عرضه گوشت خودداری کنند، گفت: اکنون به دلیل شیوع بیماری کووید - ۱۹ قصابی ها و فروشندگان را ملزم کرده ایم تا برای رعایت اصول بهداشتی محصول دلخواه مشتری را درب مغازه ها و یا از طریق پیک محصول را درب منزل تحویل دهند.

ملکی با اشاره به اینکه مردم در موقع خرید به جای پول نقد از کارتخوان استفاده کنند، اظهارداشت: به طور حتم کاهش غیرحضوری مردم در قصابی ها و مراکز عرضه گوشت موجب کاهش شیوع بیماری خواهد شد.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: گوشت گوسفندی پس از ذبح دام در کشتارگاه ها طی مدت ۲۴ ساعت  برای کاهش بارمیکروبی در پیش سرد قرار می گیرد و پس از آن به مغازه ها عرضه می شود بنابراین مردم نگرانی بابت سلامت دام و گوشت نداشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها