کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دوشنبه سیاه بورس‌های جهان


کد خبر : ۷۰۰۲۸سه شنبه، ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰:۵۹۲۲۶۷ بازدید

دیروز یک دوشنبه سیاه دیگر در بازارهای جهانی رقم خورد. جایی که تسریع شیوع کرونا در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در کنار ریزش شدید قیمت نفت ...
دوشنبه سیاه بورس‌های جهاندوشنبه سیاه بورس‌های جهان

دیروز یک دوشنبه سیاه دیگر در بازارهای جهانی رقم خورد. جایی که تسریع شیوع کرونا در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در کنار ریزش شدید قیمت نفت، موجب سقوط سنگین بازار سهام در اروپا و آمریکا شد.

در پی این نگرانی ها، اکثر شاخص های وال استریت آمریکا (از جمله داوجونز و ای ان پی) و «نزدک» حدود 7 درصد سقوط کردند. بیشترین ریزش مربوط به شاخص آتی «نزدک» با حدود 8 درصد سقوط بود. در اروپا هم اکثر شاخص های سهام حدود 7 درصد سقوط کرد.

سی‌ان‌بی سی علت اصلی این افت را ریزش قیمت نفت اعلام کرد و نوشت: داکس آلمان 03/7 درصد سقوط کرد، کاک فرانسه 88/6 درصد ارزش خود را از دست داد و فوتسی انگلیس 73/6 درصد سقوط کرد. اما در ایتالیا اوضاع ملتهب تر است.

به گزارش رویترز، دیروز دوشنبه به دنبال اعلام قرنطینه بخش بزرگی از مناطق ثروتمند ایتالیا، شامل مرکز مالی این کشور، یعنی میلان، بازار سهام آن که پیش از این  ۱۷ درصد سقوط کرده بود با وحشت ایجاد شده از قرنطینه قلب اقتصادی ایتالیا، ۱۱ درصد دیگر سقوط کرد.البته در شرق شرایط بهتر است. تعداد مبتلایان جدید به کرونا در چین به شدت کاهش یافته و این موضوع فشار را از بازارها برداشته است. با این حال ریزش قیمت نفت باعث افت شاخص های سهام در کشورهای هند، چین و کره جنوبی و ژاپن به اندازه 3 تا 5 درصد شد. این شرایط موجب ریزش قیمت ارزهای مجازی و کاهش 21 میلیارد دلاری ارزش آن ها نیز شد. از جمله بیت کوین حدود 8 درصد سقوط کرد.همزمان همه شاخص های بازار سرمایه کشورمان نیز نزولی شد. شاخص کل بورس 14 هزار و 800 واحد معادل 2.7 درصد، کاهش یافت. در بازار دیروز اکثر شرکت های بزرگ گروه فلزی، پالایشی، پتروشیمی و حتی بانکی و خودرویی سقوط قیمت را تجربه کردند. به این ترتیب دیروز در بورس از بین بیش از 300 شرکت، فقط حدود 15 شرکت افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند. حتی گروه دارویی نیز صف های فروش سنگین را تجربه کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها