کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترغیب مردم به خرید اینترنتی


کد خبر : ۶۹۹۲۱پنجشنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰:۲۸۴۸۴۵ بازدید

با گذشت دو هفته از ورود ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به آن در کشور، به‌رغم اینکه هر ساله در این ایام ...
ترغیب مردم به خرید اینترنتیترغیب مردم به خرید اینترنتی

آرمان‌ملی: با گذشت دو هفته از ورود ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به آن در کشور، به‌رغم اینکه هر ساله در این ایام، بازارهای سراسر کشور پرتردد هستند، این روزها کاسبان و مغازه‌داران روزهای کم‌رونقی را سپری می‌کنند و این موضوع باعث آسیب جدی به کسب و کارشان شده است.

مسئولان صنفی نیز می‌گویند با توجه به کاهش مصرف، کاسبان با چند موضوع حاد مواجه شده‌اند؛ اول اینکه باید با کارگران در شب عید تسویه حساب کنند و دیگر اینکه باید سنوات، بیمه، اجاره مغازه و مالیات بپردازند. همچنین روال بازار برعکس شرایط عادی که کاسبان به ۱۰ تا ۱۵ درصد سود اکتفا می‌کنند، جلو می‌رود و مسابقه ارزان‌فروشی میان کاسبان به راه افتاده است. در این شرایط، مسئولان وزارت صمت به دنبال ترغیب مصرف‌کنندگان به خریدهای اینترنتی برای مقابله با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا هستند. در همین راستا، قائم‌مقام وزیر صمت طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی ازجمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی مطرح کرده است. البته این در حالی است که برخی معتقدند به دلیل مشکلاتی که برخی مشتریان در استفاده از رمزهای دوم یک‌بار مصرف یا همان پویا پیدا کرده‌اند، ناچارند به شعب بانک‌ها یا خودپردازها مراجعه کنند که همین موضوع محیط بانک‌ها را به لحاظ انتقال ویروس ناامن کرده است.

شيوع ويروس کرونا در ايران، روساي اتاق‌هاي بازرگاني، اصناف و تعاون را بابت حاکم‌شدن رکود در بخش‌هاي توليدي، خدماتي، آموزشي، تجاري و... نگران کرده است و در نتيجه آنها با ارسال نامه‌اي به رئيس‌جمهوري خواستار اتخاذ تمهيدات و حمايت‌هاي خاص از آنها حداقل تا پايان شهريور 1399 شدند.

مهم‌ترين‌ خواسته‌هاي بخش خصوصي شامل استمهال سررسيد اقساط تسهيلات از بهمن‌ماه 1398 لغايت حداقل تا پايان شهريور 1399 بدون تعلق جرائم ديرکرد، تمديد تسهيلاتي که سررسيد تسويه آنها از بهمن‌ماه 1398 لغايت حداقل شهريور 1399 است، تامين سرمايه در گردش با شرايط سهل و نرخ حمايتي جهت واحدهاي توليدي و تجاري، استمهال حق بيمه سهم کارفرما از بهمن‌ماه 1398 لغايت حداقل پايان شهريورماه 1399 بدون تعلق جريمه، استمهال يا تخفيف مالياتي براي عملکرد سال 1398، استمهال حداقل هشت‌ماهه تقسيط پرداخت بدهي‌هاي قبلي به سازمان تامين اجتماعي و سازمان امور مالياتي، استمهال پرداخت ماليات بر ارزش افزوده متعلقه از بهمن‌ماه 1398 لغايت حداقل تا پايان شهريورماه 1399 و نيز استمهال پرداخت بدهي معوقه ماليات بر ارزش‌افزوده قبل از اين تاريخ به مدت هشت ماه، تامين منابع و تسهيلات ارزان براي مردم (مخاطبان هدفمند) به‌منظور تقويت قدرت خريد و استمهال وصول هرگونه عوارض توسط شهرداري‌ها حداقل تا پايان شهريورماه 1399 است.

ترويج استفاده از تجارت الکترونيک

قائم‌مقام وزير صمت طي نامه‌اي به وزير ارتباطات، پيشنهاداتي ازجمله افزايش پهناي باند و کاهش هزينه‌هاي خدمات اينترنتي براي ترغيب مصرف‌کنندگان به خريد اينترنتي ارائه کرده است. به گزارش ايسنا، در اين نامه يکي از برنامه‌هاي وزارت صمت در راستاي اهداف ياد شده، ترويج استفاده از زيرساخت‌هاي تجارت الکترونيک براي خريد و فروش کالا و خدمات عنوان شده  و به گفته قائم‌مقام اين وزارتخانه، «در حال حاضر اين زيرساخت تا حد مطلوبي در کشور ايجاد شده و با شرايط پيش‌آمده لزوم بهره‌گيري هر چه بيشتر از اين زيرساخت، حمايت از کسب و کارهاي فعال در اين حوزه و ترغيب مصرف‌کنندگان جهت خريد اينترنتي، حائز اهميت ويژه است.»

اين مقام مسئول در پايان پيشنهاداتي براي ترغيب مصرف‌کنندگان به خريد اينترنتي مطرح کرده که مهم‌ترين آنها بهبود و افزايش بهناي باند کشور، به‌خصوص در حوزه کسب و کارهاي اينترنتي و مخصوصا در شهرهاي بزرگ درگير با ويروس و کمک به کاهش هزينه‌هاي مرتبط با ارائه خدمات اينترنتي در پيامک‌هاي ارسالي به عموم است. مدرس خياباني همچنين به وزير ارتباطات پيشنهاد کرده که استفاده از خريد اينترنتي در پيامک‌هاي ارسالي به عموم مردم ترويج شود و امکان استفاده رايگان يا با تخفيف ويژه از خدمات اينترنتي فراهم شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها