کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت قطع اینترنت بین‌الملل 40 درصد از کاربران چه بود؟


کد خبر : ۶۹۸۶۴سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳:۰۱۶۲۳۰ بازدید

ساعت از چهار بامداد امروز بود که برخی از کاربران دسترسی بین‌الملل اینترنت خود را از دست دادند. به گفته نایب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت علت ...
علت قطع اینترنت بین‌الملل 40 درصد از کاربران چه بود؟علت قطع اینترنت بین‌الملل 40 درصد از کاربران چه بود؟

ساعت از چهار بامداد امروز بود که برخی از کاربران دسترسی بین‌الملل اینترنت خود را از دست دادند. به گفته نایب رییس شرکت ارتباطات زیرساخت علت قطعی اینترنت به روزرسانی تجهیزات شرکت زیرساخت بوده است.

«سجاد بنابی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از ساعت دو بامداد تا هشت صبح امروز یک زمان قطعی داشتیم که آن را از قبل به اپراتورها و شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت (اف.سی.پی) اطلاع داده بودیم که در این زمان ممکن است کاربران با اختلال مواجه شوند.

وی گفت: به‌روز رسانی تجهیزات شرکت زیرساخت تا ساعت ۴:۱۵ منجر به قطعی اینترنت بین‌الملل نشد اما پس از آن برای حدود ۴۰ دقیقه، ۳۰ تا ۴۰ درصد کاربران قطعی اینترنت بین‌الملل داشتند و پس از آن همه چیز به حالت عادی برگشته است.

بنابی در خصوص همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت با اپراتورها برای افزایش پهنای باند برای برطرف شدن کندی اینترنت گفت: از ابتدای هفته تا الان چیزی حدود ۲۵۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند اینترنت خودمان و اپراتورها را افزایش داده ایم.

او در پاسخ به این که این ظرفیت توانسته به افزایش سرعت اینترنت منجر شود یا نه خیر گفت: ظرفیت پهنای باند اپراتورها مناسب است و در لایه زیرساخت شبکه مشکلی نداریم اما باندهای فرکانسی که در دسترس اپراتورهاست به دلیل تعداد زیاد مشترکان اشباع شده و همین مسیله آنتن دهی را با چالش رو به رو کرده است.

به گزارش ایرنا مدتی قبل مجلس پیشنهاد داد که باندهای فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰ از انحصار صدا و سیما خارج شود. در شرایط این چنین اگر این باندهای فرکانسی آزاد باشد اپراتورها می‌توانند از آن برای ارایه خدمات بهتر استفاده کنند.

 آینده فناوری در گرو باند فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰ است. تکنولوژی اصلی که در آینده با آن روبه‌رو می‌شویم ۵G  (نسل پنجم ارتباطات) است که بستر ارتباطات با یوز کیس‌های IOT (اینترنت اشیا) به حساب می‌آید. IOT با اتصال (connectivity) بسیار بالا معنا پیدا می‌کند که زیرساخت مورد نیاز آن صرفا با استفاده باند فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰  مهیا می‌شود. باندی که سالهاست در انحصار صدا و سیماست و مذاکره بر سر آزادسازی آن تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

اصرار برای آزادسازی فرکانس ۷۰۰-۸۰۰ به این دلیل است که که هر چقدر باند فرکانسی پایین باشد کارایی آن نسبت به باندهایی مانند ۲۱۰۰ و ۲۶۰۰ بالاتر می‌رود. مشخصه باند فرکانسی پایین این است که پوشش‌دهی بسیار بالا دارد. این باند فرکانسی می‌تواند سایت اپراتورها را تا ۸-۷ کیلومتر پوشش دهد. در حالی که استفاده از باندهای بالا باعث می‌شود اپراتورها هزینه زیادی را ظرف احداث سایت کنند.

بودجه اپراتورها، یک مخزن ثابت است و از این مخزن برای نادرستی استفاده می‌شود. می‌توان به جای این که اپراتور دو سایت اضافه‌تر خریداری کند تا در روستاها پوشش‌دهی داشته باشند، آن پول را صرف سرمایه‌گذاری در خدمات نوین کند.

هر چند طی چند ماه گذشته خبرهای خوشی از تعاملات رگولاتوری وزارت ارتباطات به گوش می‌رسد، احتمالا با پیشنهادی که مرکز پژوهش‌های مجلس با الحاق یک بند به تبصره ۱۸ (مدیریت باندهای بسامدی ۷۰۰-۸۰۰ مگاهرتز) برای آزادسازی این فرکانس در بررسی لایحه بودجه ۹۹ ارایه کرده است، مذاکرات یکبار برای همیشه به نتیجه برسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها