کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساخت اولین سوپرکار جهان با چاپ سه‌بعدی


کد خبر : ۶۹۶۲۰چهارشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹:۳۸۳۵۹۶ بازدید

یک خودروساز جدید آمریکایی به نام زینگر، ماشینی ساخته است که سرعت و شتابش با سوپرکارهای اروپایی رقابت می‌کند و بخش‌ مهمی از آن با چاپ ...
ساخت اولین سوپرکار جهان با چاپ سه‌بعدیساخت اولین سوپرکار جهان با چاپ سه‌بعدی

یک خودروساز جدید آمریکایی به نام زینگر، ماشینی ساخته است که سرعت و شتابش با سوپرکارهای اروپایی رقابت می‌کند و بخش‌ مهمی از آن با چاپ سه‌بعدی ساخته شده است.

زینگر 21C، یک موتور هشت سیلندر درون‌سوز و دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۱۲۵۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این ماشین ۲/۹ ثانیه و حداکثر سرعتش ۴۳۲ کیلومتر در ساعت است.

راننده زینگر در وسط ماشین می‌نشیند و جا برای یک سرنشین دیگر در پشت او قرار داده شده است. به همین دلیل، اتاق از ماشین‌های معمولی باریک‌تر است و مقاومت در برابر هوا کمتر شده است.

علاوه بر شتاب و سرعت خیره‌کننده، 21C شیوه تازه‌ای از تولید خودرو را نمایش می‌دهد که توسط کارخانه‌ای به نام دایورجنت، مالک زینگر، ابداع شده است.

در این شیوه خط تولید حذف شده است و ماشین با ربات‌هایی ساخته می‌شود که در فضایی پانزده متری قرار دارند و از کامپیوتر فرمان می‌گیرند. بخش‌های مهمی از ماشین مانند شاسی، با استفاده از چاپگرهای سه بعدی آماده شده و توسط این ربات‌ها با دقتی معادل یک دهم میلیمتر به یکدیگر وصل می‌شود.

کوین زینگر، مدیر دایورجنت و مبدع این شیوه تولید خودرو می‌گوید که با سه میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این روش می‌توان کاری مشابه با یک خط تولید ۵۰۰ میلیون دلاری انجام داد.

زینگر 21C چند روز دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو نمایش داده خواهد شد. از این ماشین ۸۰ دستگاه ساخته می‌شود و قیمت پایه آن یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها