کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد مجدد قیمت میلگرد در سال 99؟


کد خبر : ۶۹۲۸۸پنجشنبه، ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱:۰۸۲۸۵۳۲ بازدید

کارشناسان کمبود شمش در چند ماه اخیر را علت گرانی قیمت میلگرد در بازار می دانند که البته برآورد می شود این روند صعودی تا پایان سال ...
رشد مجدد قیمت میلگرد در سال 99؟رشد مجدد قیمت میلگرد در سال 99؟

آهن پرایس: کارشناسان کمبود شمش در چند ماه اخیر را علت گرانی قیمت میلگرد در بازار می دانند که البته برآورد می شود این روند صعودی تا پایان سال نیز تداوم یابد. قیمت میلگرد در دو ماه گذشته بیش از ۵۰درصد افزایش یافته است و به دلایل مختلف نوسانات بسیاری را تجربه می‌کند. این افزایش قیمت برای بسیاری کارشناسان نقاط مبهمی نیز دارد.

یکی از اعضای انجمن ملی فولاد در اظهارات خود اذعان داشت: از دلایل افزایش قیمت در بازار آهن، می توان به اختلاف فاحش قیمت ورق و میلگرد اشاره داشت که بیشتر برای شرکت‌هایی که ورق تولید می‌کنند مقرون به صرفه می باشد و تولیدکنندگان مجبور به تامین مواد اولیه خود به هر قیمتی هستند. همچنین به خاطر فصل زمستان و کاهش دمای هوا، فشار گاز بالا رفته و برخی از واحدهای فولادی به خاطر احیا مستقیم، سیستم‌های خود را خاموش کرده‌اند که باعث شده مواد اولیه برای شمش کمیاب شود. 

نکته دیگر این است در تولید آهن اسفنجی کمبود گندله، تولید گندله، کمبود کنسانتره و در تولید کنسانتره کمبود سنگ آهن در کشور وجود دارد. از این رو محمد آزاد رییس سابق اتحادیه آهن فروشان، افزایش قیمت آهن و میلگرد را غیرمنطقی دانست و بیان داشت: بخشی از این افزایش ناشی از نوسانات ارز و قیمت‌های جهانی است. متاسفانه وقتی قیمت‌ها دستکاری می‌شود؛ به طور مثال قیمت شمش در بورس افزایش می‌یابد، طبیعتا بر روی بهای میلگرد که محصولی از شمش است تاثیر زیادی می‌گذارد.

آزاد شایعه دپو میلگرد توسط دلالان را یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت ها بیان کرد و ادامه داد: دلالان میلگرد و شمش را به خاطر افزایش ساخت و ساز در سال ۹۹ خریداری و دپو می‌کنند اما نمی‌دانند که تولید کارخانجات به حدی است که کمبودی در بازار به وجود نخواهد آمد و مصرف‌کننده هر زمانی که بخواهد، می‌تواند آهن خریداری کند. علاوه بر این، مصرف در کشور هنوز آنقدر بالا نرفته که باعث افزایش سرسام آور قیمت‌ها گردد. همچنین میلگرد کالایی است که قابلیت صادرات دارد اما صرفا خود تولیدکننده می‌تواند آن را صادر کند. یعنی اگر سودجویان به قصد صادرات از بورس و یا درب کارخانه خرید می‌کنند، باید بدانند به هیچ عنوان نمی توانند محصول را صادر کنند.

وی یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش قیمت را نگرانی مردم از پایین آمدن ارزش پول ملی عنوان کرد که برای جلوگیری از آن سرمایه خود را به کالا تبدیل می‌کنند، حال این کالا می تواند هر چیزی باشد مانند سکه، ارز، طلا و آهن باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها