کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بوئینگ 737 ‌باز هم حادثه آفرید; این‌بار در ایران


کد خبر : ۶۸۰۵۲چهارشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰:۲۶۱۱۷۲۵ بازدید

بوئینگ 737 یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی ...
بوئینگ 737 ‌باز  هم حادثه آفرید; این‌بار در ایرانبوئینگ 737 ‌باز  هم حادثه آفرید; این‌بار در ایران

بوئینگ 737 یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی مشکلات طراحی در شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی (ره) در حوالی پرند و شهریار در استان تهران، سقوط کرد.

این هواپیما ‌بوئینگ 8-737 متعلق به ایرلاین اوکراینی(UIA) با ریجستر UR-PSR بوده است ‌که ‌42 ماه پیش ‌تولید شده بود.

‌این هواپیما با 170 مسافر و حدود 10 کرو پروازی، از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز می‌کرد که بین پرند و شهریار دچار سانحه شد و سقوط کرد.

بنابراین گزارش پیش بینی می‌شود به علت سابقه زیاد بروز نقص فنی در هواپیماهای بوئینگ 737، این حادثه نیز به علت ‌نقص فنی رخ داده است.

بوئینگ‌های 737 یک بار دیگر به علت بروز مشکل در طراحی و نقص فنی، حادثه داد و اینبار مسافران پرواز تهران-کیف شرکت هواپیمایی اوکراینی، قربانی شرکت هواپیمایی بوئینگ شدند.

امروز شرکت بوئینگ پس از وقوع‌ سانحه هواپیمای اوکراینی، در توئیت خود اعلام کرد: در حال بررسی مدارک و شواهد درباره علت وقوع این سانحه هستیم.

پیش از این نیز رویترز، اعلام کرده بود: شرکت هواپیمایی آمریکن ایرلاینز، که یکی از سه شرکت بزرگ هواپیمایی در آمریکا به شمار می رود، اعلام کرد که برای دریافت غرامت به دلیل زمین گیر ماندن بوئینگ‌های 737 مکس با شرکت سازنده به توافق رسیده است.

امریکن ایرلاینز می‌گوید این توافق محرمانه است و قرار است بوئینگ این غرامت را طی چند سال به شرکت بپردازد.

بنا به اعلام شرکت هواپیمایی، قرار است در قدم اول 30 میلیون دلار از محل این غرامت برای تقسیم سود بین کارکنان شرکت برای سال 2019 اختصاص یابد.

انجمن خدمه پرواز حرفه‌ای آمریکا که نماینده 28 هزار نفر خدمه پرواز امریکن ایرلانیز است اعلام کرد که از این توافق استقبال می‌کند.

بوئینگ می‌گوید درباره جزئیات مذاکرات با شرکت‌های هواپیمایی اطلاع رسانی نخواهد کرد.

پیش‌تر نیز این شرکت هواپیماساز آمریکایی اعلام کرده بود که به خاطر زمین گیر ماندن بوئینگ‌های 737 به ترکیه هم غرامت می‌دهد./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها