کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد


کد خبر : ۶۷۳۳۰دوشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱:۵۹۱۰۰۶۱ بازدید

نسل جدید سابربن همراه با مدل کوچک‌تر تاهو (Tahoe) هفته گذشته رونمایی شد. سابربن جدید نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و با بیش از پنج متر ...
نسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شدنسل جدید قدیمی‌ترین شاسی‌بلند جهان رونمایی شد

در سال 1935، شورلت با گذاشتن اتاق استیشن بر روی شاسی وانت، اولین ماشین شاسی‌بلند جهان را با نام سابربن (Suburban) به بازار عرضه کرد. در هشتاد و پنج سال گذشته، شورلت یازده نسل مختلف از سابربن را به بازار عرضه کرده و این ماشین اکنون باسابقه‌ترین نام در صنعت خودرو است.

نسل جدید سابربن همراه با مدل کوچک‌تر تاهو (Tahoe) هفته گذشته رونمایی شد. سابربن جدید نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و با بیش از پنج متر و ۷۰ سانتی‌متر طول، یکی از بزرگ‌ترین خودروهای جهان است.

جلو ماشین به وانت شورلت سیلورادو شبیه است، اما برخلاف وانت، هر چرخ فنربندی مستقل دارد تا ماشین راحت‌تر باشد.

با افزایش فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب، جای سرنشینان و گنجایش بار هم بیشتر شده است. با خواباندن دو ردیف صندلی عقب، می‌توان بیش از چهار متر مکعب جای بار در سابربن باز کرد. شورلت می‌گوید فضای بار مدل تاهو ۶۶ درصد از قبل بیشتر شده است.

abarn57kxbscbiumzz7f.jpg

برای این خودرو دو موتور هشت سیلندر بنزینی یا شش سیلندر دیزل در نظر گرفته شده است. حجم قوی‌ترین موتور ۶/۲ لیتر است و ۴۲۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق دنده ده سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شورلت قیمت مدل‌های جدید را هنوز اعلام نکرده است. اما نسل کنونی سابربن با قیمت پایه ۵۱ هزار و ۷۰۰ دلار و تاهو با قیمت ۴۹ هزار دلار فروخته می‌شود.

qam0rdochumvhv0zf1lb.jpg
"اولین مدل سابربن در سال 1935 به بازار عرضه شد"

جنرال‌موتورز سال آینده بر روی همین شاسی چهار مدل جدید در دو زیرمجموعه دیگرش، جی‌ام‌سی و کادیلاک به بازار عرضه خواهد کرد. این شش مدل در مجموع هفتاد درصد بازار شاسی‌بلندهای بزرگ در آمریکا را در اختیار دارند و با توجه به سود حدود سی درصد، بخش اصلی درآمد جنرال‌موتورز را در آمریکای شمالی تامین می‌کنند.

اما رقابت در حال سخت‌تر شدن است. فورد به تازگی با نسل جدیدی از مدل اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور خریداران زیادی را به خود جلب کرده و فیات-کرایسلر هم در سال ۲۰۲۱ با نسل جدید مدل گرند واگونیر به این رقابت خواهد پیوست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها