کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزییات رای صادره برای نجفی در پرونده قتل میترا استاد


کد خبر : ۶۷۲۹۱یکشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸:۴۲۱۰۰۷ بازدید

وکیل محمدعلی نجفی از ابلاغ رأی محکومیت موکلش خبر داد.

حمیدرضا گودرزی، گفت: رأی دادگاه لحظاتی پیش به ما ابلاغ شد؛ 6 سال و نیم حبس برای قتل عمد و یک سال و 3 ماه حبس نیز برای نگهداری سلاح غیرمجاز برای موکلم «محمدعلی نجفی» صادر شده است.

وی ادامه داد: ما به این رأی اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم کرد و به دیوان عالی فرجام‌خواهی می‌کنیم.

گودرزی با تاکید بر اینکه حتما نسبت به رای صادرشده اعتراض می‌کنیم، گفت: ما این قتل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شبه‌عمد می‌دانیم؛ چراکه نظرات کارشناسی دلالت بر شبه‌عمد بودن آن دارد؛ چراکه موکلم تعادل و اختیاری در ارتکاب جرم نداشته است.

وی افزود: همچنین بر اساس نظرات کارشناسی گلوله در یک نقطه به دست خورده و اگر از نزدیک مُچ خارج شده و تغییر مسیر داده، با زاویه و غیرمستقیم به قفسه سینه اصابت کرده است و این نشان‌دهنده آن است که قتل شبه‌عمد اتفاق افتاده و از دست کمانه کرده است.
 

این وکیل دادگستری گفت: دیوان عالی نیز به صراحت کمانه زدن گلوله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قتل غیرعمد دانسته، اما دادگاه خلاف آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تایید کرد و ما ابهامات زیادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه داشته‌ایم. اولا اینکه گلوله به لبه وان خورده و در آن فرو رفته، به همین دلیل تقاضای آزمایش DNA روی گلوله را با خون مرحوم میترا استاد داشته‌ایم، اما انجام نشد.

گودرزی افزود: اگر ابهامات کماکان بماند، کار کارشناسی اثرگذار نخواهد بود، دوما مطرح شد که گلوله با جناق سینه برخورد کرده و تقاضای نبش قبر شد، در حالی که در سند رسمی پزشکی قانونی جناق سینه صدمه‌ای ندیده است و دفرمه شدن گلوله به دلیل اصابت آن به دیواره‌های حمام بوده است.

وی تصریح کرد: کمانه کردن در فرهنگ ما این نیست که گلوله به جایی بخورد و برگردد، بلکه اگر تغییر مسیر دهد کمانه کرده است، بنابراین اعتقاد من این است دفاعیات باید بر پایه‌های جدید علمی و قضایی تعبیر و تفسیر شود و رای صادره غیرواقعی بوده و اصول و انصاف و عدالت در آن نادیده گرفته شده است.

وکیل نجفی گفت: همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 16 قانون حمل اسلحه آمده؛ اگر فردی سلاح را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مدت 6 ماه تسلیم کند، از مجازات معاف است و تسلیم سلاح پس از مهلت فوق در پرونده موکلم باعث تخفیف 2 درجه‌ای می‌شود. در نتیجه اصلا موکلم بر اساس این قانون از تعدد حکم خارج می‌شد و فقط اتهام قتل به او وارد می‌ماند و اگر قتل غیرعمد برایش صادر می‌شد، حبس 3 تا 7 سال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت و چنانچه جهات مخففه متعدد نیز مطرح می شد، به موکلم 2 درجه تخفیف می‌خورد و حبس ایشان از یک سال هم کمتر می‌شد.

گودرزی گفت: بنابراین ما در این رای عدالت قضایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندیده‌ایم و برای فرجام‌خواهی اقدام می‌کنیم تا پرونده به شعبه هم‌عرض ارسال شود.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها