کانال تلگرام ایران جیب
گیوه زنجان

استفاده از سوخت CNG چه مزیت‌هایی دارد؟

کدخبر:۶۷۲۷۶شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱:۲۵۶۳۷۰ بازدید

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف سی ان جی در حمل و نقل عمومی نقش عمده ای دارد، بنابراین ...

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مصوبه شورای اقتصاد با هدف توسعه مصرف سی ان جی در حمل و نقل عمومی نقش عمده ای دارد، بنابراین باید در اجرای هرچه بهتر این مصوبه، شهرداری‌ها و خودروسازان نهایت همکاری را داشته باشند.

 فریبرز رشیدی در جمع خبرنگاران با بیان این‌که تکنولوژی به کار رفته در صنعت سی ان جی که چندان پیچیده نیست، باید کاملا بومی باشد، اظهار کرد: در این رابطه وزارت صمت می‌تواند راهگشا باشد و سازندگان داخلی را در این راه کمک کند.

این استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به این‌که امسال ۳۰ درصد به خودروهای سی ان جی سوز در کل دنیا افزوده شده است، سوال کرد: از این میزان سهم، چقدر به ایران تعلق دارد؟ در سال‌های اخیر به رغم افزایش ظرفیت تولید و توزیع سی ان جی در کشور، زیرساخت استفاده از آن کمتر مورد توجه قرار گرفته است که با امضای مصوبه اخیر و همکاری خودروها سازها می‌توان امیدوار بود که سهم ایران در تولید یا ورود خودروهای دوگانه سوز دنیا افزایش یابد.

استفاده از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل مناسب‌تر است

رشیدی با بیان این‌که برخی دارندگان خودروهای دوگانه سوز از گزینه کاهش شتاب خودرو به عنوان نقص سوخت سی ان جی نام می برند، اظهار کرد: من معتقدم حتی اگر چنین گزینه ای واقعیت داشته باشد، بهتر است که تمام خودروهای حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنند، زیرا که باعث کاهش حوادث جاده‌ای که در اثر سرعت پیش می‌آید، می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین این‌که از سوخت سی ان جی برای حمل و نقل عمومی استفاده شود و وانت بارها، تاکسی‌ها و ون‌ها در اولویت نخست دوگانه سوز کردن باشند، در واقع مصداق این جمله تبدیل تهدید به فرصت تلقی می‌شود.

کاهش گازهای گلخانه‌ای با استفاده از سوخت سی ان جی

استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از کاهش ۹۰ درصدی گازهای سوخت سی ان جی به نسبت بنزین در خودروها به عنوان مهمترین مزیت این نوع سوخت نام برد و افزود: این میزان از کاهش آلایندگی به حفظ محیط زیست کمک بسیار بزرگی می‌کند.

به گفته رشیدی هم اکنون در کشورهای آمریکای جنوبی و شمالی استفاده از سی ان جی به عنوان سوخت خودرو شتاب گرفته است و حتی کشورهایی نظیر پاکستان و هندوستان نیز در حال سبقت از ایران هستند.

با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین میانگین مصرف روزانه گاز طبیعی فشرده به خودروها در حالی روزانه ۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است که مدیران نفتی نیز پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که میزان مصرف سی‌ان‌جی در کشور در بلندمدت و با اجرای سیاست‌های تشویقی و حمایتی به روزانه ۲۴ میلیون مترمکعب افزایش یابد.

علی بابا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
دیجی کالا
ایسام

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

زر ماکارون