کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار بسیار مواج تیرآهن


کد خبر : ۶۴۳۴۰یکشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲:۳۵۲۰۰۱ بازدید

کمبود موجودی تیرآهن ذوبی در انبارها و محدویت عرضه در خصوص برخی از سایزها از جمله دلایل اصلی بازار مواج تیرآهن در روزهای ...

آهن‌پرایس- کمبود موجودی تیرآهن ذوبی در انبارها و محدویت عرضه در خصوص برخی از سایزها از جمله دلایل اصلی بازار مواج تیرآهن در روزهای گذشته بوده است. کارشناسان وجود این تلاطم در شرایط ثبات را متاثر از کمبود موجودی ذوبی و محدودیت تزریق این کالا به بازار از سرچشمه می دانند. این نوسانات در این حوزه بطوری گزارش شده است که  در مقایسه با نرخ های شنیده شده اواخر هفته گذشته روزهای چهارشنبه و  پنجشنبه، ظاهرا سایزهای ۱۲و۱۴و۲۲ به واسطه افزایش حجم خروجی از منبع با کاهش قیمت و در مقابل نرخ سایزهای ۱۶و۱۸و۲۴و۲۷ با روندی افزایشی مواجه گشته است.

در کل به سبب حجم معاملات اندک، کاهش قابل توجه موجودی انبارها، انحصار در عرضه، تنظیم بازار تیرآهن ذوبی تا حد زیادی تحت تاثیر خروجی حوالجات ترخیصی این کالا قرار گرفته، بطوری که با هرگونه تغییر در استراتژی آزاد سازی حجم حواله پیش خرید شده از سوی مبدا تولیدی، نرخ این محصول هم دستخوش تغییر در بازار می گردد. پیش ترها علیرغم کمبودهای مقطعی و تغییر خط تولید سایزهای مختلف، فراوانی محصول در انبارها مانع نوسانات قیمتی این محصول می گردید اما مدتی است که به واسطه کاهش قابل توجه سطح موجودی انبارها و از طرفی محدودیت عرضه مبدا انحصاری تولید موجبات بازار نوسانی و گاها حباب دار این محصول در بازار داخلی را فراهم آورده است.

بدین ترتیب می بایست تدابیری اتخاذ نمود تا کمبود هایی این چنینی نتواند بهانه ای برای طولانی تر شدن مقاومت قیمت ها در برابر کاهش باشد چراکه بازار نیمه خفته ی آهن مدت ها است با افکار شکسته شدن و رسیدن به کف قیمت ها توسط عوام احاطه شده است. اتفاقات این چنینی این امکان را به بازار می دهد نیم نگاهی به اوج گیری بهای محصولات در آینده بجای کاهش آن نیز داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها