کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیروهای میدانی ایران و آمریکا هر لحظه ممکن است درگیر شوند


کد خبر : ۶۴۳۳۱یکشنبه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸:۲۳۳۰۰۸ بازدید

​امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، گفت احتمال درگیری میان نیروهای نظامی ایرانی و آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس وجود دارد، اما دو دولت قصدی برای جنگ ندارند.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، گفت احتمال درگیری میان نیروهای نظامی ایرانی و آمریکایی مستقر در منطقه خلیج فارس وجود دارد، اما دو دولت قصدی برای جنگ ندارند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از حاجی‌زاده نوشت: «ممکن است نیروهای در میدان که در تماس با همند، دست به چنین اقدامی (جنگ) بزنند که در این صورت ممکن است جنگی شروع شود.»

این فرمانده نظامی تاکید کرد «نه ما و نه آمریکایی‌ها قصدی برای جنگ نداریم».

حاجی‌زاده با این حال گفت: «ما همواره خودمان را برای یک جنگ تمام‌عیار آماده کرده‌ایم».

او هشدار داد «تمامی پایگاه‌های آمریکایی و شناورهای آنها تا فاصله دوهزار کیلومتری زیر برد موشک‌های» سپاه پاسداران قرار دارند.

در ماه ژوئن، نیروهای سپاه پاسداران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را که به گفته آن‌ها وارد حریم هوایی ایران شده بود ساقط کردند. دولت آمریکا هرگونه نقض حریم هوایی ایران را رد کرد.

این سانحه دو کشور را تا مرز درگیری نظامی پیش برد.

حاجی‌زاده با اشاره به این موضوع گفت: «اگر آمریکایی‌ها واکنش نشان می‌دادند و حتی اگر یک زمین خالی ما را هم می‌زدند، به آنها پاسخ می‌دادیم و در این صورت اگر آنها مجددا جواب می‌دادند، جنگ شروع می‌شد.»

او همچنین افزود نیروهای این نهاد نظامی در ساقط کردن این پهپاد آمریکایی «آتش‌به‌‌اختیار» عمل کرده‌اند.

تنش‌ها بین ایران و آمریکا خصوصا از زمان خروج دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، از توافق هسته‌ای در سال گذشته و اعمال مجدد تحریم علیه ایران شدت گرفته است. برخی حملات خرابکارانه به نفتکش‌ها در خلیج فارس و نسبت دادن این حملات به ایران به این تنش‌ها دامن زده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها