کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آنالیز اولین اوراق خرید مسکن امسال


کد خبر : ۶۳۴۴۸جمعه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۴۵۴۳۱۳ بازدید

بررسی روند قیمت اولین تسه‌ ارائه‌شده امسال در بازار فرابورس تا 24 مرداد ماه نشان می‌دهد که اوراق تسهیلات مسکن (تسه9801) با افت قیمت ...
آنالیز اولین اوراق خرید مسکن امسالآنالیز اولین اوراق خرید مسکن امسال

بررسی روند قیمت اولین تسه‌ ارائه‌شده امسال در بازار فرابورس تا 24 مرداد ماه نشان می‌دهد که اوراق تسهیلات مسکن (تسه9801) با افت قیمت مواجه بوده‌ است. اوراق امتیاز مسکن فروردین ماه امسال تا 23 مرداد ماه امسال بیش از هشت درصد زیان داده‌ است.

اولین اوراق تسهیلات مسکن ارائه شده در سال جاری (تسه۹۸۰۱) از ابتدای سال تاکنون (۲۴ مرداد ماه) با بیش از هشت درصد افت قیمت در کمتر از چهار ماه مواجه بوده است.

به گزارش ایران جیب از تجارت‌نیوز، اوراق تسهیلات مسکن فروردین ماه سال ۱۳۹۸(تسه۹۸۰۱) که در فروردین ماه امسال با قیمت اولیه ۴۸ هزار و ۵۷۷ تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته، در اردیبهشت ماه با افزایش تقاضا از سوی فعالان این حوزه توانست قیمت خود را با ۷٫۲ درصد افزایش به سطح ۵۲ هزار تومان برساند.

اما پس از اردیبهشت ماه پربازده، اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) با افت قیمت مواجه شدند، به طوری که طی خرداد ماه و تیر ماه امسال قیمت این اوراق در مجموع با ریزش ییش از ۱۷ درصد مواجه شد و قیمت آن در پایان تیر ماه به ۴۳ هزار تومان رسیده بود.

اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) در خرداد ماه و تیر ماه امسال به ترتیب با ۱۰٫۴ درصد و ۶٫۸ درصد کاهش قیمت همراه بود.

به عقیده کاشناسان رکود بازار تسه‌ها ناشی از افزایش قیمت‌های پی در پی خانه و محدود شدن سهم واحدهای نوساز دارای وام از بازار مسکن است. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر مربع خانه در تهران در تیر ماه سال جاری به بیش از ۱۳ میلیون تومان رسیده که نسبت به تیر ماه ماه سال گذشته بیش از ۹۰ درصد رشد داشته است.

در مرداد ماه امسال اوراق تسهیلات مسکن (تسه۹۸۰۱) به روند کاهش قیمت خود پایان داده، به طوری که طبق آخرین آمار، قیمت این اوراق از اولین روز تا بیست و چهارمین روز مرداد ماه با رشد ۲٫۷ درصدی همراه شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها