کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عبور از مسیرهای سبز با بهترین قطارها


کد خبر : ۶۳۲۴۴پنجشنبه، ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶:۴۵۱۴۸۵ بازدید

عصر قطارهای امروزی از روزی شروع شد که ریچارد ترویتیک نخستین بار لوکوموتیو را در سال 1804 اختراع کرد. نسل قطارهای اولیه از نسل قطارهایی با موتور بخار بود. هرچند هنوز این قطارها وجود دارند، اما ...

عصر قطارهای امروزی از روزی شروع شد که ریچارد ترویتیک نخستین بار لوکوموتیو را در سال 1804 اختراع کرد. نسل قطارهای اولیه از نسل قطارهایی با موتور بخار بود. هرچند هنوز این قطارها وجود دارند، اما با پیشرفت روز افزون تکنولوژی روز به روز قطارها رنگ عوض کرده و سریعتر و مدرن تر می شوند. بعد از اختراع لوکوموتیو جورج استفنسون انگلیسی به فکر این افتاد که با این وسیله تعداد زیادی مسافر را جابجا کند. بنابراین قطارهای امروزی را پایه گذاری کرد به طوری که روزانه برای جابجایی هزاران انسان در روی زمین به حرکت در می آیند. 

برای سفر با قطار و استفاده از مزیت های آن لزوما باید بلیط قطار را خریداری کرد. بلیط در واقع رسیدی مبنی بر پرداخت هزینه و رزرو صندلی به نام شماست. سفر با قطار به قدری جذاب است که در بعضی از کشورها برای آن سر ودست می شکنند و گاهی حتی می بینیم در کشورهایی مانند هند دیده می شود که مسافران بر روی سقف قطار هم می نشینند. 

 

سفر با قطار به سراسر ایران 

امروزه در کشور ما نیز همگام با کشورهای پیشرفته جهان، خطوط ریلی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است. هم اکنون راه آهن سراسری کشور یکی از مهمترین و کاملترین تجهیزات حمل و نقل کشور محسوب می شود و با بیش از 13 هزار کیلومتر خط راه آهن، مشغول جابجایی مسافران می باشد. 

در حال حاضر بیش از ده شرکت مسافربری ریلی در خدمت رسانی به مردم در حال فعالیت می باشند. بعضی از این قطارها باری هستند. اما معروفترین شرکت های قطاری ایران شرکت حمل و نقل ریلی رجاء و شرکت قطارهای فدک و سفیر ریل آسیا می باشند. 

 

نحوه خرید بلیط قطار 

به منظور خرید بلیط قطار و استفاده از ده ها مزایای آن فقط کافیست به یکی از وب سایت های مجاز گردشگری مراجعه کنید. تیک بان از بهترین و جامعترین وب سایت های گردشگری در تمامی مسیرها، انواع بلیط قطار را ارائه می کند. شما به راحتی و در کوتاهترین زمان می توانید بلیط قطار سفیر و بلیط قطار رجا را از تیک بان خریداری نمایید. 

 

عبور از مسیرهای سبز با بهترین قطارها

 

سفر به دیار عاشقان با بلیط ارزان 

یکی از راه های سفری ارزان و اقتصادی به مشهد مقدس، خرید بلیط قطار تهران مشهد می باشد. با خرید این بلیط از سایت تیک بان می توانید ضمن برخورداری از خدمات حمل و نقل ریلی، سفری ارزان ایمن و راحت را پشت سر بگذارید. با استفاده از قطارهای سریع السیر نیز می توانید در عرض 5 ساعت مسیر طولانی تهران به مشهد را بگذرانید. با تیک بان سفری به یاد ماندنی را تجربه خواهید کرد.

 

مزیت های سفر با قطار

سفر با قطار دارای مزایای فراوانی می باشد به همین علت در سراسر جهان از آن به طور حیرت آوری استقبال می شود. برخی از مزیت های سفر با قطار بدین قرار است:

  • قطار از امن ترین وسایل نقلیه می باشد که آمار تصادفات کمتری نسبت به بقیه وسایل نقلیه از آن گزارش شده است.
  • در قطار امکان پذیرایی و از مسافران در رستوران و سرو غذای گرم وجود دارد.
  • امکان استفاده از سرویس بهداشتی در طول مسیر وجود دارد.
  • در هنگام ورود به قطار محدودیت بار ندارید.
  • از قوانین کنسلی راحت تری برخوردار است.
  • می توانید در قطار قدم بزنید. به رستوران بروید و یا در راهرو از مناظر جاده دیدن کنید.
  • از برنامه حرکتی ثابتی برخوردار است و شرایط آب و هوایی تاثیر چندانی بر حرکت آن ندارد.

از برنامه های حرکتی دقیق ومتنوعی دارا می باشد.

  • امکان استفاده از قطار های سریع السیر موجب صرفه جویی در وقت شما می شود.

در طی مسیر می توانید از مناظر زیبای جاده ای لذت ببرید.

  • سفر با قطار سفری ایمن برای تمام گروه های سنی و همینطور زنان باردار می باشد.
  • خرید و تهیه بلیط قطار قابل دسترس تر و آسانتر از خرید بلیط هواپیماست. 
  • از کمترین مقدار آلودگی زیست محیطی برخوردار است. به همین علت به سفر با قطار لقب سفر سبز را داده اند. 

 

بهترین قطارهای ایران 

یکی از انواع قطارهای ایران، قطار رجا می باشد. این شرکت از قدیمی ترین شرکت های حمل و نقل ریلی ایران است که در حال حاضر مجهز به قطارهای لوکس 5 ستاره می باشند. قطارهای زندگی، سیمرغ و پلور سبز از قطارهای معروف رجاء می باشند. همچنین قطارهای سریع السیر اتوبوسی پردیس نیز جزوی از ناوگان قطارهای رجاست. شما می توانید بلیط قطار رجا را در سایت تیک بان به راحتی تهیه و رزرو کنید و از دهها خدمات این شرکت بهره مند گردید. 

 

 نوع دیگر قطار سفیر می باشد. این قطارها با نام شرکت سفیر ریل آسیا در حال خدمتگزاری به هموطنان می باشند. قطارهای سفیر دارای قطارهای مهتاب سیرجم، وانیا ریل، نورالرضا، سبا و کوثر می باشند که از محبوبیت خوبی در بین مسافران برخوردارند. شما با خرید بلیط قطار سفیر می توانید از امکانات برجسته و بی نظیر قطارهای سفیر برخوردار شوید. قطارهای سفیر از امکاناتی چون لوازم خواب پاکیزه، سرویس بهداشتی، امکان استفاده از ویلچر برای افراد ناتوان، امکان استفاده از سیستم های تصویری و همچنین پذیرایی توسط مهمانداران برخوردار می باشند.

عبور از مسیرهای سبز با بهترین قطارها



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها