کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
نیکران موتور

پشت پرده تخفیف‌های توخالی برخی فروشگاه‌ها

کدخبر:۶۳۰۸۱شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۳۹۱۳۷۹۸ بازدید

برخی واحدهای صنفی طی هفته های گذشته با ظاهرسازی، وانمود می‌کنند که در حال ارائه تخفیف های ویژه بر روی برخی کالاها هستند اما در حقیقت ...
پشت پرده تخفیف‌های توخالی برخی فروشگاه‌ها

برخی واحدهای صنفی طی هفته های گذشته با ظاهرسازی، وانمود می‌کنند که در حال ارائه تخفیف های ویژه بر روی برخی کالاها هستند اما در حقیقت موجبات ضرر و زیان مصرف‌کنندگان را فراهم کرده‌اند.

شهرام میرآخورلو از برنامه ریزی دولت برای نظارت بر بازار کالاهای اساسی خبر داد و با بیان اینکه مردم به زودی تغییرات قیمتی در بازار را مشاهده خواهند کرد، گفت: با تصمیم دولت، هر هفته 5 قلم کالای اساسی اولویت دار از سوی وزارت صمت تعیین و در سراسر کشور بازار این اقلام با دقت رصد می شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: یکی از وظایفی که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بر عهده دارد، حمایت از حقوق مصرف کنندگان است که یکی از مولفه های آن آگاهی و اطلاع از مشخصات کالا است به نحوی که درج قیمت واقعی بر روی کالا یا خدمت باید صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه عرضه هیچ کالایی بدون برچسب قیمت از این پس در بازار پذیرفته نخواهد شد، افزود: تمامی کالاهایی که در سطح عرضه وجود دارند باید برچسب قیمت داشته باشند و اگر این کار انجام نشود، شائبه گران فروشی و سایر تخلفات در واحد صنفی و فروشگاه ها ایجاد می شود و با این موارد به شدت برخورد خواهد شد.


پشت پرده تخفیف‌های توخالی برخی فروشگاه ها

به گفته میرآخورلو، برخی واحدهای صنفی طی هفته های گذشته با ظاهرسازی، وانمود می کنند که در حال ارائه تخفیف های ویژه بر روی برخی کالاها هستند اما در حقیقت موجبات ضرر و زیان مصرف کنندگان را فراهم کرده‌اند؛ نرخ سود واحدهای تولیدی و حاشیه سود عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌ها بسته به نوع کالا و خدمت کاملاً مشخص است و ضوابط مرتبط با خود را دارد. بنابراین اینکه برخی کالاها از سوی فروشگاه ها یا واحدهای صنفی با تخفیف های غیرواقعی و صوری عرضه شده و در نهایت قیمتی که کالا به مصرف کننده اعطا می‌شود همان نرخ واقعی بر اساس قیمت تمام شده و حاشیه سود منطقی است؛ بنابراین ظاهرسازی و وانمود کردن به ارائه تخفیف، یک تخلف است و به شدت با آن برخورد می شود.

این مقام مسئول در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پیش فروش و فروشهای اقساطی نیز ضوابط خاص خود را دارند و واحدهای صنفی نمی توانند هر رفتاری را در زمینه اعلام قیمت داشته باشند. این در شرایطی است که برخی کالاها رقابتی بوده و قیمت آنها بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا تعیین می شود. اما به هر حال رقابت باید در جهت حمایت از حقوق مصرف کننده باشد نه در جهت افزایش قیمت که منجر به سود بیشتر تولیدکننده می شود؛ ضمن اینکه هر حراجی که رخ می دهد، باید با مجوز مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صمت شکل گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم رئیس جمهور وزارت صمت با ساختار جدیدی با قدرت وارد حوزه تنظیم بازار شده و از این پس بازار را زیر ذره بین خود قرار خواهد داد به شکلی که مردم آثار ملموس آن را به زودی احساس خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: به عرضه کنندگان کالا نیز هشدار می دهیم تا حتماً قیمت کالا را بر روی آن درج کنند چرا که عدم درج قیمت به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست./ تسنیم




اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

اسنپ فود
رزرو هتل