کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرار مالیاتی به بازار آهن رسید


کد خبر : ۶۲۹۰۰یکشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۷۲۷۰۶ بازدید

باتوجه به مسایل اقتصادی حاکم بر کشور و قرار گرفتن جمع کثیری از جامعه در تنگناهای مالی یکی از موضوعات اصلی، در سال جاری که ذهن بسیاری از کاسبان ...

آهن‌پرایس- باتوجه به مسایل اقتصادی حاکم بر کشور و قرار گرفتن جمع کثیری از جامعه در تنگناهای مالی یکی از موضوعات اصلی، در سال جاری که ذهن بسیاری از کاسبان در بازار آهن را به خود مشغول کرده است پرداخت مالیات با توجه به سایه رکود بر بازار می باشد.

از این رو افرادی که دارای پرونده های مالیاتی هستند به دو دسته تقسیم می شوند:

اشخاص حقیقی که نحوه ی محاسبه مالیات ایشان  ۳۵ درصد  از فروش(به عنوان سود فروش) می باشد. این افراد می بایستی عددی بین ۲۵الی ۳۰درصد سود فروش خود را به عنوان مالیات عملکرد و ۹درصد سود را به عنوان ارزش افزوده پرداخت کنند و به عبارت دیگر برای این دسته(اشخاص حقیقی) به ازای هر کیلو گرم فروش حدود ۳۶تومان  مالیات عملکرد (به غیر از ارزش افزوده)منظور خواهد شد .

دسته دوم اشخاص حقوقی هستند که ضریب سود این گروه ۲/۵درصد فروش است که از این میزان میبایستی ۲۵درصد آنرا به عنوان مالیات پرداخت کنند.به عبارت دیگر برای اشخاص حقوقی به ازای هر کیلو فروش مقداری در حدود کیلویی ۲۷تومان به غیر از ارزش افزوده منظور خواهد شد.

بدین ترتیب با دو گروه در حوزه مالیاتی بازار آهن مواجه می باشیم  گروه اول که هم چنان به دنبال بارهای بدون فاکتوردر بازار بوده و هیچ گونه مجوز صنفی نداشته وبا حساب بستگان ویا کارمندان خود مشغول به جابجایی وجوه می باشند. البته  این گروه  با ریسک کاری بالایی مواجه هستند که ممکن است در صورت گرفتار شدن در تله های مالیاتی چیزی بیش ازعایدی  خود را بابت مالیات پرداخت نمایند.

گروه دیگر افرادی هستند که با  مجوز صنفی  طبق روال سابق مشغول فعالیت با کمسیون های ۵ الی ۱۰تومانی می باشند، غافل از اینکه این اعداد به هیچ وجه مورد تایید حوزه های مالیاتی نبوده ومبنای محاسبه ی سود، چرخش مالی شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد و نه دفاتر مالی ثبت شده بوسیله خود اشخاص که گاها با نشان دادن سودهای کمتر از ارقام فوق(کمسیون های ۵ الی ۱۰تومانی)  و یا نشان دادن زیان احتمالی در دفاتر رسمی سعی دارند راه نجاتی از پرداخت مالیات بیابند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها