کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش ظریف به تحریم‌ها و محدودیت‌های آمریکا: با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم


کد خبر : ۶۲۵۵۹پنجشنبه، ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲:۱۷۸۸۲ بازدید

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور را مصداق تروریسم علیه غیرنظامیان توصیف کرد و گفت که تهران حاضر نیست با تروریست‌ها مذاکره کند.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور را مصداق تروریسم علیه غیرنظامیان توصیف کرد و گفت که تهران حاضر نیست با تروریست‌ها مذاکره کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، آقای ظریف روز روز چهارشنبه و پیش از حضور در شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران گفت: «من فکر می‌کنم که آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی علیه ایران شده است. جنگ اقتصادی که ترامپ با افتخار از آن یاد می‌کند، شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده است. این جنگ، نظامیان یا مقامات را هدف قرار نداده بلکه شهروندان معمولی را هدف قرار داده است. این یک اقدام تروریستی است چرا که تروریسم مردم را هدف قرار می دهد تا طرح سیاسی خود را به پیش ببرد. این اقدام باید متوقف شود.»

ایالات متحده آمریکا با خروج از برجام علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، مجازات‌های اقتصادی بیشتری علیه جمهوری اسلامی وضع کرد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هم در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد. واشنگتن می‌گوید تحریم‌ها علیه ایران هوشمند است و مقامات این کشور را هدف گرفته است. با این حال جمهوری اسلامی ایران و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، شهروندان عادی این کشور را بزرگ‌ترین قربانیان مجازات‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا می‌دانند.

آقای ظریف -که سفر اخیر وی به نیویورک با محدودیت‌ همراه شده است- روز چهارشنبه همچنین در مصاحبه با بلومبرگ گفت: «ما میز مذاکره را ترک نکردیم آنها [ایالات متحده] ترک کردند و می‌توانند برگردند و می‌دانند چگونه باید برگردند.»

مناسبات میان ایران و ایالات متحده آمریکا در ماه‌های اخیر به شدت متشنج شده است. همزمان با تحریم کامل صادرات نفت ایران از سوی واشنگتن و افزایش حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس، ایران ماه گذشته یک پهپاد شناسایی آمریکایی را سرنگون کرد. این رویداد دو طرف را تا مرز رویارویی نظامی پیش برد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها