کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پمپئو: اطلاعاتی که ایران منتشر می‌کند درست نیست


کد خبر : ۶۱۶۶۶دوشنبه، ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴:۳۶۱۱۸۲ بازدید

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم هوایی ایران نشده و تهران در حال انتشار اطلاعات غلط است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که پهپاد جاسوسی آمریکا وارد حریم هوایی ایران نشده و تهران در حال انتشار اطلاعات غلط است.

وی که پیش از سفر به عربستان سعودی و امارات، در پایگاه هوایی «اندروز» مریلند در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «فکر می‌کنم مهم است که همه بدانند که ایرانی‌ها در حال انتشار اطلاعات غلط در بسیاری از مناطق هستند. اولا، نقشه بچه‌گانه‌ای که وزیر خارجه [محمدجواد] ظریف منتشر کرد را دیدید. تفاوتی که با حرفه‌ای‌گری و توانمندی نیروهای نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده هست، نباید هیچ تردیدی در ذهن کسی باقی بگذارد که آن پرنده بدون سرنشین کجا بوده است.»

پامپئو خطاب به خبرنگاران گفت که کسی نباید «لحظه‌ای» موضع ایران را بپذیرد.

پامپئو در ادامه ارسال پیام به ایران از طریق عمان را رد کرد و مدعی شد که ایران تلاش می‌کند «اطلاعات غلط» منتشر کند. وی گفت: «ضروری است که شما بدانید که چه چیز درست است و چه چیزی را رژیم ایران می‌خواهد باور کنید.»

به نوشته خبرآنلاین،وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره آمادگی واشنگتن برای مذاکره با ایران گفت: «هم رئیس‌جمهور گفت و هم امروز صبح معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد که ما آماده‌ایم بدون هرگونه پیش‌شرطی با آن‌ها مذاکره کنیم و آن‌ها می‌دانند چطور ما را بیابند. من اطمینان دارم که در زمانی که آن‌ها واقعا آماده تعامل باشند، ما این گفت‌وگو را شروع می‌کنیم. مشتاق هستم و رئیس‌جمهور هم گفته است که ما می‌خواهیم آینده‌ای روشن را برای مردم جمهوری اسلامی ایران را شاهد باشیم.»

وی بلافاصله پس از ابراز امیدواری درباره آینده روشن ایران، به آثار تحریم‌ها بر اقتصاد ایران و تلاش‌های واشنگتن برای افزایش تحریم‌ها پرداخت و گفت: «تلاش بیشتری در جریان است تا اطمینان حاصل کنیم که نه تنها آن‌ها نتوانند اقتصاد خود را رشد دهند، بلکه دور زدن تحریم‌ها بیشتر و بیشتر دشوار شود. این ظرفیت بیشتری برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران در اختیار ما قرار خواهد داد تا نهایتا به هدفی که ترسیم کرده‌ایم، دست یابیم.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها