کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گوگل همکاری خود با شرکت چینی هواوی را محدود می‌کند


کد خبر : ۶۰۴۹۴دوشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸:۳۳۱۸۲۳ بازدید

به نقل از منابع مطلع اعلام شده که گوگل همکاری‌های کلیدی خود با شرکت چینی هواوی را محدود می‌کند. ترامپ اخیرا طی فرمانی انتقال فناوری ...
گوگل همکاری خود با شرکت چینی هواوی را محدود می‌کندگوگل همکاری خود با شرکت چینی هواوی را محدود می‌کند

به نقل از "منابع مطلع" اعلام شده که گوگل همکاری‌های کلیدی خود با شرکت چینی هواوی را محدود می‌کند. ترامپ اخیرا طی فرمانی انتقال فناوری اطلاعاتی به شرکت‌هایی را که برای آمریکا "تهدید امنیتی" محسوب می‌شوند منع کرده بود.

شرکت آمریکایی گوگل اعلام کرده که برخی همکاری‌های خود با شرکت چینی هواوی را متوقف خواهد کرد. این تصمیم پس از تدابیر اخیر دولت آمریکا مبنی بر ممنوعیت شرکت‌های آمریکایی در انتقال تجهیزات و فناوری اطلاعاتی به شرکت‌های تهدیدکننده "امنیت ملی" این کشور اتخاذ شده است.

گوگل دیروز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع است که فرمان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، دقیقا چه تأثیری بر مناسبات این شرکت با هواوی خواهد داشت.

شرکت آمریکایی گوگل که در حوزه فناوری اطلاعات فعال است، بخش اعظم تلفن‌های هوشمند جهان را به سیستم عامل اندروید مجهز می‌کند. عدم همکاری این شرکت با غول اینترنتی هواوی، این شرکت چینی را با پیامدهایی سنگین مواجه خواهد کرد. برای تداوم عملکرد سیستم عامل اندروید در تلفن‌های هوشمند ساخت شرکت هواوی، همکاری همیشگی این شرکت چینی با گوگل الزامی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع مطلع از این جریان در گوگل خبر داده‌اند که این شرکت انتقال فناوری اطلاعاتی خود به هواوی را متوقف خواهد کرد. بدین ترتیب این شرکت چینی از این پس تنها می‌تواند از یک سیستم عامل اندروید که برای همگان قابل دسترسی است (اوپن سورس) استفاده کند.

طبق این گزارش، پس از توقف این همکاری‌ها گوشی‌های هواوی دیگر به "اپ"ها و دیگر خدمات گوگل همچون جی‌میل دسترسی نخواهند داشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت هواوی هنوز به تصمیم اخیر گوگل واکنشی نشان نداده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه گذشته طی فرمانی شرکت‌های آمریکایی را از انتقال فناوری‌های اطلاعاتی به شرکت‌هایی که برای ایالات متحده "تهدید امنیتی" محسوب می‌شوند منع کرد. ترامپ همچنین در رابطه با حفاظت از شبکه‌های کامپیوتری آمریکا "وضعیت اضطراری" اعلام کرد.

اما شرکت چینی هواوی که هدف اصلی این فرمان بود، ضمن تأکید بر استقلال خود از دولت چین، به ایجاد "محدودیت‌های نامتناسب" علیه خود انتقاد کرد. وزارت تجارت چین نیز در واکنش به این اقدام آمریکا، نسبت به تیره شدن مناسبات تجاری دوجانبه هشدار داد.

غول اینترنتی هواوی که دفتر مرکزی آن در جنوب چین است، از تولیدکنندگان مهم تلفن‌های هوشمند در جهان به شمار می‌رود. آمریکا مخالف نفوذ این شرکت در بازار ایالات متحده و شرکای غربی این کشور است. واشنگتن کنسرن هواوی را به داشتن ارتباط با پکن متهم کرده و احتمال می‌دهد از تجهیزات و خدمات این شرکت یا گوشی‌های همراه آن بتوان به عنوان امکانی برای جاسوسی و دسترسی به اسرار دولتی و شرکت‌های بزرگ استفاده کرد.

هواوی پیش‌تر هم در چندین کشور متهم به نزدیکی بیش از حد به دولت چین شده بود. به نظر می‌رسد که آمریکا متحدانش را متقاعد کرده که از محصولات هواوی به دلیل نگرانی در رابطه با امنیت سایبری استفاده نکنند. شرکت‌های مخابراتی در چندین کشور از جمله بریتانیا، نیوزیلند و استرالیا از به‌کارگیری فناوری هواوی صرف نظر کرده‌اند. در آلمان نیز بحث در مورد منع به‌کارگیری تجهیزات هواوی برای راه‌اندازی نسل جدید شبکه‌های تلفن همراه موسوم به "۵ جی" در جریان است.

تله‌کوم آلمان به عنوان بزرگترین عرضه‌کننده اینترنت و تلفن‌های همراه این کشور پیش‌تر گفته بود که استفاده از فناوری هواوی را با توجه به "نگرانی‌های امنیتی" بررسی خواهد کرد. این شرکت تأکید کرده بود که بحث‌های پردامنه جهانی پیرامون این قضیه را بسیار جدی می‌گیرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها