کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

داعش مسئولیت انفجارهای زنجیره‌ای در سریلانکا را برعهده گرفت


کد خبر : ۵۹۵۷۴سه شنبه، ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰:۴۲۵۰۷ بازدید

شمار قربانیان انفجارهای مرگبار روز یکشنبه در کلمبو، پایتخت سریلانکا به ۳۲۰ نفر افزایش پیدا کرد. این درحالیست که مقرارت منع آمد و شد دوشنبه شب برای دومین شب متوالی در این کشور به اجرا گذاشته شد.

شمار قربانیان انفجارهای مرگبار روز یکشنبه در کلمبو، پایتخت سریلانکا به ۳۲۰ نفر افزایش پیدا کرد. این درحالیست که مقرارت منع آمد و شد دوشنبه شب برای دومین شب متوالی در این کشور به اجرا گذاشته شد.

منابع دولتی و امنیتی در کلمبو ضمن اعلام این مطلب تاکید کردند که در پی ادامه تحقیقات برای یافتن سرنخ های اصلی حملات انتحاری روز یکشنبه یک فرد سوری تبار را دستگیر کرده اند.

به گزارش منابع یاد شده در جریان تحقیقات جاری تاکنون چهل فرد مظنون به ارتباط با انفجارها دستگیر شده اند و شمار مجروحان این حادثه نیز پانصد نفر اعلام شده است.

این خبر در حالی منتشر می شود که مقامات مسئول در سریلانکا یکروز پس از انفجارهای مرگبار پایتخت در چندین هتل و کلسیا که جان بیش از سیصد نفر از جمله اتباع خارجی را گرفت انگشت اتهام را به سوی یک گروه تند رو اسلامگرا به نام «جماعت ملی توحید» نشانه رفته بودند.

این گروه که گفته می شود اعضای آن پیشتر خود را وفادار به گروه داعش اعلام کرده بودند یک تشکیلات اسلامگرای محلی است که از چند سال پیش در سریلانکا فعالیت خود را آغاز کرده است.

دولت سریلانکا همچنین تاکید کرده که تحقیقات برای یافتن نشانه هایی از حمایت بین المللی از فعالیت های این گروه در دست انجام است زیرا به اعتقاد کارشناسان امنیتی انجام عملیاتی با چنین گستردگی بدون حمایت و پشتیبانی عوامل خارجی از سوی گروه یاد شده امکان پذیر نیست.

از سوی دیگر به گزارش برخی رسانه های محلی، فرمانده پلیس سریلانکا حدود دو هفته پیش با ارسال نامه ای مکتوب برای مقام های ارشد امنیتی این کشور نسبت به مشکوک بودن فعالیت های گروه «جماعت ملی توحید» هشدار داده بود.

این نامه همچنین با استناد به گزارش های یک «سازمان اطلاعاتی خارجی» هشدار داده بود که گروه «جماعت ملی توحید» در تدارک حملاتی به کلیساها و نیز سفارت هند در سریلانکا است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت حملات یاد شده را بر عهده نگرفته است. به گزارش ان بی سی، «جماعت ملی توحید»، گروهی که رسانه های بین المللی شناخت زیادی از آن در اختیار ندارند با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی فیس بوک دست داشتن در انفجارهای انتحاری را تکذیب کرده است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها