کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود و کم‌رونقی بازار سکه و طلا


کد خبر : ۵۹۳۰۰دوشنبه، ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹:۴۹۵۹۵۹ بازدید

آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کسادی بازار سکه و طلا انتقاد کرده و شرایط کنونی این صنف را اوج رکود بازار توصیف کرده است.
رکود و کم‌رونقی بازار سکه و طلا رکود و کم‌رونقی بازار سکه و طلا

آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کسادی بازار سکه و طلا انتقاد کرده و شرایط کنونی این صنف را "اوج رکود بازار" توصیف کرده است.

آیت محمدولی گفته است: "بسیاری از همکاران ما هر روز به محل کار خود مراجعه می کنند در حالی که حضور آنها به اصطلاح بی‌فایده است زیرا مشتری برای طلا وجود ندارد."

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین گفته است: "وضعیت بازار سکه و طلا از نیمه دوم سال ۹۶ و کل سال ۹۷ و همچنین از ابتدای سال ۹۸ تاکنون وضعیت بازار بسیار کم‌رونق بوده و در واقع در اوج رکود بازار به سر می‌بریم."

این اظهار نظر یک هفته پس از افزایش شدید قیمت‌ها در بازار سکه و طلا صورت می‌گیرد.

هفته پیش هم‌زمان با نوسان شدید قیمت ارز، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید) به بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم رسید اما از اواخر هفته پیش قیمت‌ها شروع به کاهش کرد.

در معاملات امروز (دوشنبه ۲۶ فروردین) هر سکه طلا به حدود 4 میلیون و 850 هزار تومان رسید که نسبت به اوایل هفته گذشته کاهش قیمت نشان می‌دهد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران "بسیاری از مشتریان بازار طلا در یک سال و نیم گذشته از دست رفته‌اند و اگر چاره‌اندیشی نشود احتمال تعطیلی واحدهای صنف طلا و جواهر وجود دارد. "

تعداد واحدهای صنفی خرده‌فروشی در تهران به حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار می‌رسد و بنابر اعلام اتحادیه طلا و جواهر بیشتر این واحدها "بدون هیچ فعالیت اقتصادی فقط در بازار حضور دارند."

هفته پیش با قوت گرفتن احتمال "تروریستی" خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا، قیمتها در بازار طلا و ارز شروع به افزایش کرد.

قیمت دلار با اعلام آمریکا به بالای ۱۴ هزار تومان رسید و سکه هم مرز ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی را رد کرد.

بالا رفتن قیمت ارز در بازار ایران در سال گذشته (۱۳۹۷) باعث شد عده زیادی از شهروندان ایرانی در مقطعی برای فرار از کاهش ارزش ریال، سرمایه‌‌های خود را روانه بازارهای موازی نظیر سکه کنند.

به همین دلیل به موازات افزایش قیمت ارز و امنیتی شدن این بازار، تقاضا برای خرید طلا و سکه هم بالا رفت.

یکی از تبعات این افزایش تقاضا، رونق موسساتی نظیر "سکه ثامن" بود که نتیجه آن به جا گذاشتن تعداد زیادی مال‌باخته بود.

قیمت سکه طرح جدید (امامی) در فروردین ماه ۱۳۹۷ حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که قیمت آن به موازات افزایش نرخ ارز افزایش یافت.

افزایش قیمت سکه در نیمه اول سال پیش در بازار ایران در حالی بود که قیمت طلا در همین مدت در بازارهای جهانی رو به کاهش بود.

قیمت هر اونس طلا در اوایل فروردین پارسال حدود ۱۳۳۶ دلار بود که در اوایل مهر ماه به ۱۲۰۰ دلار رسید ولی هم‌زمان قیمت سکه و طلا در بازار ایران بالا می‌رفت.

در مهر ماه و زمانی که نرخ دلار به آستانه بیست هزار تومان رسید، قیمت سکه هم به بالای ۵ میلیون رسید ولی بعدا فروکش کرد. قیمت ثبت شده سکه در هفته پیش بالاترین قیمت طی ماه‌های اخیر بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها