کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرکت‌های آلمانی در تلاش حضور گسترده‌تر در عراق


کد خبر : ۵۸۸۸۵دوشنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۱۳۳۹۷۸ بازدید

مبادلات تجاری آلمان و عراق کمتر از دو میلیارد یورو در سال گذشته میلادی بود. با وجود این بیش از 600 شرکت آلمانی که با این کشور ...
شرکت‌های آلمانی در تلاش حضور گسترده‌تر در عراقشرکت‌های آلمانی در تلاش حضور گسترده‌تر در عراق

مبادلات تجاری آلمان و عراق کمتر از دو میلیارد یورو در سال گذشته میلادی بود. با وجود این بیش از 600 شرکت آلمانی که با این کشور تجارت می‌کنند، در پی گسترش فعالیت‌های خود هستند. امنیت همچنان مساله مهم این شرکت‌ها است.

شرکت‌های آلمانی فرصت‌های اقتصادی عراق را از نزدیک زیر نظر دارند. فولکر ترایر، رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان پیش از آغاز پنجمین اجلاس اقتصادی آلمان و عراق در برلین گفت: «علاقه‌مندی به فعالیت در عراق در همه جای جهان در حال افزایش است. در آلمان نیز به همین صورت.»

این اجلاس دو روزه قرار است روز دوشنبه پنجم فروردین (۲۵ مارس) در برلین برگزار شود.

ترایر اضافه کرد عراق با داشتن ۴۰ میلیون نفر جمعیت یکی از بزرگترین بازارها برای محصولات شرکت‌های آلمانی در خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ شرکت آلمانی با عراق مراودات تجاری دارند. در حدود ۲۰ شرکت دفاتر نمایندگی و شعبه‌های محلی خود را در عراق دایر کرده‌اند.

به گفته رئیس بخش تجارت خارجی اتاق صنایع و بازرگانی آلمان، در عین حال نا امنی بر شرایط فعالیت‌های اقتصادی تأثیر گذار است. او با اشاره به حمایت ''پوشش هرمس'' و شرکت خدمات مالی آلمان (KfW) از شرکت‌های فعال در عراق، پشتیبانی سیاسی دولت فدرال آلمان را نیز با اهمیت ارزیابی می‌کند.

پوشش هرمس نوعی تضمین اعتباری شرکت‌های آلمانی فعال در دیگر کشورها محسوب می‌شود که در صورت پرداخت نشدن مطالبات، از آن‌ها حمایت خواهد کرد. شرکت خدمات مالی آلمان نیز در زمینه بانکداری، سرمایه‌گذاری خارجی، صادرات و واردات فعال است.

حجم مبادلات آلمان و عراق در سال ۲۰۱۸ تنها یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون یورو بود؛ نزدیک‌ترین رقم به رکورد سال ۲۰۱۳ میلادی.

صادرات آلمان با چهار و نیم درصد کاهش به ۶۹۵ میلیون یورو در سال میلادی گذشته رسید. واردات نیز با ۱۱ و چهاردهم درصد کاهش یک میلیارد و ۷۰ میلیون یورو بود.

عمده واردات آلمان از عراق نفت است و به موازات آن محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات الکترونیکی به عراق صادر می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها