کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گذشته، چراغ راه آینده / رونمایی از ژیان قرن بیست و یکم


کد خبر : ۵۸۸۸۲یکشنبه، ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳:۳۰۱۶۹۱۵ بازدید

سیتروئن صد سالگی کارخانه‌اش را با رونمایی از یک کانسپت در نمایشگاه ژنو جشن گرفت. کانسپت امی وان (Ami One) با الهام از مدل کلاسیک ...
گذشته، چراغ راه آینده / رونمایی از ژیان قرن بیست و یکمگذشته، چراغ راه آینده / رونمایی از ژیان قرن بیست و یکم

سیتروئن صد سالگی کارخانه‌اش را با رونمایی از یک کانسپت در نمایشگاه ژنو جشن گرفت. کانسپت امی وان (Ami One) با الهام از مدل کلاسیک 2CV طراحی شده و ایده‌ای از خودروهای شهری آینده را به نمایش می‌گذارد.

سیتروئن، 2CV را با توجه به نیازهای جامعه روستایی فرانسه، ارزان، ساده و بادوام طراحی کرده بود و پس از جنگ جهانی دوم میلیو‌ن‌ها فرانسوی با آن صاحب ماشین شدند.

تولید 2CV، که مدلی از آن به نام ژیان در ایران فروخته می‌شد، چهار دهه ادامه داشت و بیش از هشت میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف آن تولید شد.

r86alddc8qxqvnj7paf6.jpg

سیتروئن معتقد است راه حلی که هفتاد سال پیش باعث موفقیت 2CV شد، می‌تواند راه‌گشای مشکل حمل و نقل شهری در آینده باشد و امی وان نمایشی از این راه حل است.

امی وان ماشین الکتریکی دو نفره است که تنها یک و نیم متر طول دارد. وزن ماشین ۴۵۰ کیلوگرم است و حداکثر می‌تواند تا ۴۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. باتری ماشین با هر بار شارژ می‌تواند تا صد کیلومتر حرکت کند و شارژ کامل باتری‌ها دو ساعت طول می‌کشد.

رانندگی با امی‌وان طبق قوانین برخی کشورهای اروپایی نیازی به گواهینامه ندارد.

pgfbsde7g3a6g6fnpsy9.jpg

برای کاهش هزینه‌ها از تعداد قطعات ماشین تا حد ممکن کاسته شده است. به جز شیشه‌های جلو و عقب، بقیه پنل‌ها در بدنه خودرو مشترک است. مثلا درهای ماشین با یک قالب ساخته شده و برای همین یکی رو به جلو و دیگری رو به عقب باز می‌شود.

این سادگی در داخل ماشین هم دیده می‌شود. به جای نمایشگر، سیستمی روی فرمان قرار دارد که اطلاعات خودرو را از طریق تلفن همراه به راننده نمایش می‌دهد و صندلی سرنشین ثابت است و تنها می‌توان صندلی راننده را تنظیم کرد. سقف پارچه‌ای ماشین و شیشه‌ها هم مانند مدل 2CV دستی باز و بسته می‌شود.

هزینه بالای تولید ماشین‌های الکتریکی و بی‌میلی جوانان به خرید ماشین، باعث شده تولید ماشین‌های بسیار کوچک برای خودروسازان سودی نداشته باشد.

سیتروئن می‌گوید امی‌وان می‌تواند راه‌حلی برای این مشکل باشد؛ ماشین بادوامی که ساخت آن ارزان تمام می‌شود و به جای فروش به شیوه عادی، می‌توان آن را در شهر‌ها به مشتریان کرایه داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها