کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شاخص بورس تهران به پرواز درآمد


کد خبر : ۵۸۰۷۵شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷:۵۱۴۶۷۲ بازدید

بورس تهران امروز در حالی شاهدورود نقدینگی به شرکت‌های بزرگ بورسی بود که موجی از شادابی و خوشحالی را برای معامله‌گران بازار سهام ...

بورس تهران امروز در حالی شاهدورود نقدینگی به شرکت‌های بزرگ بورسی بود که موجی از شادابی و خوشحالی را برای معامله‌گران بازار سهام با شکل‌گیری صف‌های خرید پایدار در اغلب نمادهای معاملاتی رقم زد.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه چهارم اسفند ماه 97 با افزایش 4785 واحدی به رقم 164 هزار و 274 واحد رسید.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 275 واحدی عدد 30 هزار و 153  واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 5433 واحدی به رقم 183 هزار و 134 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 4194 واحدی به رقم 123 هزار و 639 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 6369 عدد 314 هزار و 792 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 38 واحدی بر روی رقم دو هزار و 28 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 509 واحد و ملی صنایع مس ایران با 307 واحد و گل گهر با 305 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های داده گستر عصر نوین با 20 واحد، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی با 19 واحد و آسان پرداخت پرشین با 13 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 949 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن سه میلیارد و 38 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 301 هزار و 719 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس، تولید سموم علف‌کش، مجتمع کشت و صنعت دامپروری و مرغداری دشت خرمدره، گروه صنایع کاغذ پارس، قند ارومیه، کنترل خوردگی تکین‌کوه، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های افرانت، زغال سنگ نگین طبس، ایران خودرو، تولیدی کاشی تک‌سرام، گروه صنعتی سدید، ماشین‌سازی نیرومحرکه،‌سرمایه‌گذاری نیرو و سیمان شرق، متوقف شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های قند اصفهان، حمل و نقل پتروشیمی و قند هکمتان، به دلیل نوسان بیش از 20 درصدی قیمت سهام با سفارش گیری مجدد برای مدت 60 دقیقه وطی معاملات امروز روبرو بودند.

به گزارش فارس امروز در بازار 2 بورس که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 500 میلیون سهم بانک پاسارگاد به ارزش کمتر از 55 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه بود.

در بانک تجارت نیز 180 میلیون سهم به ارزش کمتر از 30.5 میلیارد تومان معاملات انتقالی را از سوی سهامدار عمده این سهم شاهد بود.

در فولاد خوزستان بیش از 31 میلیون سهم به ارزش بیش از 28 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در نهایت اندکی بیش از 6 میلیون سهم سنگ آهن گهرزمین به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان میان سهامدار عمده این سهم منتقل شد.

بر اساس این گزارش بازار سهام در حالی با پرواز همه نماگرهای منتخب این بازار همزمان با ورود نقدینگی و گردش پول‌های پارک شده بود که موجی از شادابی و تحرک را برای معامله‌گران به ویژه حقیقی بازار در میان سهم‌های بزرگ و اغلب حاضر در بازار اول بورس تهران را رقم زد.

در این بین نوسان مثبت کالاهای اساسی و فلزات در بازارهای جهانی در کنار انتظارات تورمی در سال آینده و همچنین تزریق نقدینگی از سوی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اصلی‌ترین متغیرهای بنیادی تاثیرگذار در بازار سهام هستند.

هر چند که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال موج نقدینگی در گردش موجود در بازار می‌تواند بیم‌ معامله‌گران را از بابت ریسک سیستماتیک به امیدهای تازه تبدیل کند. بازاری که در صورت راه آمدن حقوقی‌ها با آن و عدم واگذاری صف خریدهای کم جان شکل گرفته می‌تواند دوباره بستری برای اعتماد سرمایه‌گذاران نگران از افت ارزش سرمایه شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها