کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار آهن در شوک قیمتی


کد خبر : ۵۷۹۵۷سه شنبه، ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶:۳۳۱۰۸۲۹ بازدید

روز گذشته جو روانی حاکم بر بازار موجب شد تا شوک بزرگی به مصرف کنندگان وارد شود. روند عرضه در بورس کالا طی روز گذشته به ...

آهن‌پرایس- روز گذشته جو روانی حاکم بر بازار موجب شد تا شوک بزرگی به مصرف کنندگان وارد شود. روند عرضه در بورس کالا طی روز گذشته به شکلی پیش رفت که بازار آهن با افزایش نجومی قیمت ها همراه بود. میزان عرضه فولادسازان بزرگ در بورس کالا نقش مهمی در تنظیم هیجان بازار دارد؛ از این رو هر چند فاصله میان عرضه ها کمتر باشد، التهاب در بازار کاهش پیدا خواهد کرد. البته نا گفته نماند که میزان عرضه ها در بورس بسته به میزان فعالیت آنها در بازارهای صادراتی بر می گردد و هر چقدر که فعالیت آنها در بازارهای صادراتی افزایش یابد، توجه به بازار داخلی بصورت چشمگیری کاهش می یابد.

در کل نوسانات بازار داخلی متأثر از عوامل متعددی می باشد از جمله نوسانات نرخ ارز و تقاضای بازار که بر قیمت آهن آلات اثر چشمگیری می گذارد؛ اما در نهایت باید به این نکته توجه کرد که چه بر سر مصرف کنندگان می آید؟

آیا این افزایش نجومی قیمت ها به ضرر مصرف کنندگان نیست؟ آیا نباید فکری به حال مصرف کنندگان واقعی کرد؟ با افزایش نجومی قیمت ها چگونه می توانند از پس مخارج ساخت و ساز خود برآیند؟ در این میان چه بر سر مستأجران می آید؟

تمام این موارد سوالاتی است که مصرف کنندگان در ذهن خود می پرورانند اما در مقابل پاسخ صحیحی دریافت نمی کنند. چطور پس از عرضه محصولات در بورس کالا قیمت ها با افزایش چشمگیری همراه می شود؟ مگر غیر از این است که روزنه های صادراتی باز شده و توجه به بازار داخلی به حداقل رسیده است؟  اما در تحلیل های حاصل ازوضعیت بازار آهن به این امر اشاره ای نمی شود!

بازار داخلی نیاز به توجه بیشتری دارد و برای حمایت از حقوق مصرف کنندگان باید تدابیری اندیشیده شود؛ چراکه در نهایت این سمت تقاضا است که می تواند سمت و سوی بازار را مشخص نماید بدین معنی که یا با تحریم خرید، در مقابل زورگویی بایستند یا با سرمایه گذاری در این بخش به افزایش قیمت های بیش از پیش دامن زنند!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها