کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مجلس، پرونده انتقال آب دریای خزر را مختومه اعلام کند


کد خبر : ۵۵۷۲۱دوشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱:۱۴۲۸۸۷ بازدید

بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، موضوع تازه ای نبوده و نیست و نمایندگان دو استان همواره در اظهارات خود؛ حاشیه هایی را ایجاد می نمایند .

بحث انتقال آب دریای خزر به سمنان، موضوع تازه ای نبوده و نیست و نمایندگان دو استان همواره در اظهارات خود؛ حاشیه هایی را ایجاد می نمایند .

موضوع انتقال آب دریای خزر در دولت مهرورزی مطرح و هزینه های هنگفتی را در پی داشت و به دلایل متعددی عملیاتی نشد؛ ضمن آن که کارشناسان و صاحب نظران و نخبگان و اهل فن نسبت به تبعات این طرح واکنش های بعضاً تندی را از خود نشان دادند.

این طرح در آن سالها با چه اهداف و نیاتی عنوان شد؛ مشخص نیست اما بی شک دولت وقت درپی رفع مشکلات ناشی از کمبود شدید آب در استان تقریباً خشک وکم بارش سمنان بوده و هیچ کس منکر تلاش مسئولان برای حل مشکلات مردم نیست اما این که چگونه و با چه شیوه ای انجام پذیرد؛ سوالاتی هستند که می بایست کارشناسان و متخصصان امر پاسخ دهند.

به هرحال با اظهار نظر دکترحسن روحانی درباره لزوم انتقال آب دریای خزر به استان سمنان؛ موضع گیری های رسانه ای ازسوی نمایندگان استان مازندران شدت یافت و هریک از منتخبان مردم استان به نوعی مراتب اعتراض و نگرانی خود را از تبعات و عواقب این طرح به اصطلاح خام و غیرکارشناسی ابراز داشتند.

نماینده مردم ساری در مجلس ، انتقال آب دریای مازندران را خیانت به محیط زیست ارزیابی کرده و تاکید می کند که اجازه این کار را نخواهیم داد و ازحقوق مردم استان دفاع خواهیم کرد.

به اعتقاد نماینده مردم قائمشهر،انتقال آب دریای خزر عوارض سیاسی و اجتماعی دارد و ادامه می دهد: دریاچه و آب خزر یک سرمایه ملی و بین المللی است و مردم به هیچ دولتی اجازه نخواهند داد که این سرمایه از بین برود.

کارشناسان وصاحب نظران هم طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را نوعی شوخی خطرناک با خزرتوصیف کرده ومی گویند: طرح چنین مباحثی نشان ازعدم اطلاع و درک اکولوژیک نسبت به پهنه های طبیعی همچون بیابان، مرتع، جنگل و دریاست.

آنان می گویند: دریاچه خزر برخلاف خلیج فارس و دریای عمان که دوبار رفت و آمد دارند، بسته است و درصورت اجرای طرح خزر، سرنوشتی همچون دریاچه ارومیه در انتظارش خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز به طرح سوال از اردکانیان وزیر نیرو با 12 امضاء و نامه 32 تن از نمایندگان آستانه های شمالی به رئیس جمهور اشاره کرده و می گوید: آقای  روحانی در جمع مردم سمنان مسائلی را مطرح کرد که زیبنده مقام و منصبش نیست چرا که رئیس جمهور؛ رئیس جمهور سمنان نیست و رئیس جمهور ایران است و باید مواضع اشان برمبنای تمام ملت ایران باشد.

اسماعیلی که نماینده مردم نور ومحمود آباد است، ضمن اعلام مخالفت شدید خود با هرگونه بحثی درباره انتقال آب دریای خزر به سمنان می گوید: اگرقرار بر انتقال آب دریای خزر باشد؛ استانهای شمالی و مازندران در اولویت هستند.

اظهارات نمایندگان مردم استان مازندران و کارشناسان را خواندیم و براین باوریم که طرح چنین مباحثی و کشاندن موضوع به صفحات رسانه ها و خبرگزاری ها؛ نه تنها ثمری نداشته که می تواند حاشیه های فراوانی را ایجاد نماید.

به تصمیم دولت برای رفع مشکلات مردم استان سمنان احترام می گذاریم و از سویی واکنش نمایندگان استان مازندران به طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان را ناشی از احساس مسئولیت و ارق آنان به منطقه و مردمی می دانیم که خاستگاهشان است و رسالت خطیر دفاع از حقوق مردم را برعهده دارند.

مطلوب است اگر چنین بحث هایی در فضایی تخصصی وکارشناسی طرح و متخصصان امر نقطه نظرات خود را بیان کرده و راهکاری صحیح و عملی را برای رفع مشکل کم آبی استانهایی نظیرسمنان بیابند.

استان سمنان خطه ای عزیز از ایران اسلامی است و مردم استان حق دارند مطالبات خود از جمله تامین آب را طرح و بر تحقق آن اصرار ورزند.

همدلی و وحدت به جای تنش آفرینی و دست به دست هم دادن مسئولان و مدیران برای حل مشکلات جای جای ایران اسلامی می تواند افقی روشن را پیش روی کشورمان گشوده و انتظار می رود نمایندگان محترم مجلس که اهرم های نظارتی و پیشگیرنده در اختیار دارند؛ با طرح اینگونه مباحث در کمیسیونهای تخصصی و فراخوانی وزیر مربوطه و یا سایر مسئولان؛ در جهت حل مشکلاتی از قبیل انتقال آب دریای خزر گام برداشته و تلکیف چنین موضوع مهمی را در خانه ملت و برای همیشه مشخص نمایند./ ایلنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها