کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش میدانی از قیمت انواع میوه در بازار تهران


کد خبر : ۵۵۲۰چهارشنبه، ۴ تیر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴:۴۴۳۳۷۳ بازدید

در حالی که میوه در میدان بزرگ تره بار ارزان و فراوان است، در سطح شهر با افزایش 150 درصد به دست مصرف کننده می‌رسد، دبیر اتحادیه بارفروشان می‌گوید: برخی فروشندگان قانون افزایش ...

در حالی که میوه در میدان بزرگ تره بار ارزان و فراوان است، در سطح شهر با افزایش 150 درصد به دست مصرف کننده می‌رسد، دبیر اتحادیه بارفروشان می‌گوید: برخی فروشندگان قانون افزایش 30 درصدی را رعایت نمی‌کنند و کسی هم بر آنها نظارت ندارد.

این روزها قیمت میوه در میادین میوه بسیار ارزان است، حتی کشاورزانی که برای فروش بار خود به میدان بزرگ میوه آمده‌اند، می‌گویند قیمت آنقدر پایین است که پول هزینه ماشینی که از جنوب به قیمت 6 میلیون تومان به تهران می‌آید، را نیز کفاف نمی‌کند.

هندوانه در میدان بزرگ تره‌بار کیلویی 400 تومان به فروش می‌رسد که 250 تومان آن هزینه حمل است و تنها 150 تومان برای کشاورز می‌ماند.

همین هندوانه در بازار کیلویی 800 تا 1000 تومان به فروش می‌رود، یعنی 2 تا 2.5 برابر قیمت میدان تره‌بار، و 7 برابر پولی که کشاورز می‌گیرد.

این سود یک شبه به جیب فروشنده می‌رود، اما کشاورز یک سال با خانواده‌اش به پای این بهای ناچیز میوه سوخته است،‌ و تمام سرمایه آباء و اجدادی یعنی زمینش را در این راه گذاشته است. 
 

nm0kyd4xuobr49gwi8ow.jpg


*قیمت انواع میوه در میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران

سایر میوه‌ها هم به همین سیاق است، به گفته دبیر اتحادیه بارفروشان قیمت انواع پرتقال، هندوانه، طالبی خیار و گوجه فرنگی و سیب‌زمینی در میدان بزرگ میوه و تره‌بار تهران کیلویی کمتر از یک هزار تومان است،

قیمت گیلاس از 4 تا 6 هزار تومان،‌زردآلود 4 هزار تومان، خیار 500 تا 700 تومان، هندوانه 400 تا 500 تومان، طالبی 500 تومان، شلیل 2 تا 4 هزار تومان، انگور 2.5 تا 3 هزار تومان، و موز 3 هزار تومان است.
 

n1ngdipcfxuvicbd3t5.jpg


*قیمت انواع میوه در سطح شهر با افزایش 100 تا 150 درصدی

گزارش میدانی حاکی است،  قیمت در سطح شهر افزایش‌ 100 تا 150 درصدی دارد.

هر کیلوگرم گیلاس در منطقه جنوب شرق تهران، کیلویی 7 هزار تومان، زردآلو 8 هزار تومان، خیار 1500 تومان، هندوانه 800 تومان، طالبی 800 تومان، کاهو 1500 تومان، بادمجان 1200 تومان، شلیل 6 هزار تومان، انگور 5 هزار تومان، کیوی 4 هزار تومان موز4500 تومان به فروش می‌رود.

*فروشندگان قانون افزایش 30 درصدی قیمت را رعایت نمی‌کنند

علی حاج فتحعلی در باره دلیل گرانی میوه در بازار می‌گوید: فروشندگان میوه قانون افزایش 30 درصدی را رعایت نمی‌کنند، آنها هر قیمتی که دوست داشته باشند، به فروشنده می‌دهند و کسی هم به این قیمت‌ها نظارتی ندارد.

وی گفت: فروشندگان میوه برا اساس فاکتور خریدی که از میدان تره‌‌بار مرکزی دریافت می‌کنند، تنها مجازند 30 درصد به قیمت میوه اضافه کنند، در حالی که این نرخ به بیش از 150 درصد هم می‌رسد.

به هر حال سالهاست خبرنگاران بخش کشاورزی از تفاوت بی‌حد و حصرها قیمت‌ها از زمین کشاورزی و میدان میوه تا بازار، از بی‌نظارتی‌ها و عدم اجرای قانون -که چنین به تولید کننده و مردم ستم می‌شود- سخن می‌گویند، اما گوش شنوایی نیست.روز به روز کشاورز ضعیف‌تر،‌ مصرف کننده متضررتر و دلالان و واسطه‌ها و برخی فروشندگان فربه‌تر و گردن‌کلفت‌تر می‌‌شود.بالاخره امسال میوه در مزرعه و  میدان میوه ارزان است، اما قیمت میوه در بازار گران و در توان خرید همه اقشار مردم نیست.

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها