کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه را 34.9 درصد اعلام کرد


کد خبر : ۵۵۱۲۶شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷:۳۲۱۸۳۸ بازدید

براساس گزارش مرکز آمار، در آبان ماه 1397 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 34.9 درصد می باشد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی ...

براساس گزارش مرکز آمار، در آبان ماه 1397 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل 34.9 درصد می باشد و نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٧ به ١٥.٦ درصد رسید.

به گزارش ایران‌جیب و به نقل از مرکز آمار ایران، شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در آبان ماه ١٣٩٧ به عدد ١٤٧,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل برای خانوارهای شهری کشور نسبت به ماه قبل ٣٤.٥ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٢.٤ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.


افزایش نرخ تورم خانوارهای کشور

در آبان ماه ١٣٩٧ عدد شاخص کل (١٠٠=١٣٩٥) به ١٤٧,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٤,٩ درصد می باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٣٤,٩ درصد بیشتر از آبان ١٣٩٦ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کردند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (٣٢,٨ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٧ به ١٥.٦ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (١٣,٤ درصد) ٢.٢ واحد درصد افزایش نشان می دهد.

شاخص قیمت در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٤,١ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ٢.٠ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییرات قیمت در ماه جاری نسبت به آبان ماه ١٣٩٦ برای این دو گروه به ترتیب ٥٠.٣ و ٢٩.٠ درصد می باشد.


افزایش ۲.۱ درصدی نرخ تورم خانوارهای شهری نسبت به ماه قبل

شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری کشور در آبان ماه ١٣٩٧ به عدد ١٤٧,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٦ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٤,٥ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٢,٤ درصد) ٢.١ واحد درصد افزایش داشته است.


افزایش ۲ درصدی نرخ تورم خانوارهای روستایی نسبت به ماه قبل

شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی کشور در آبان ماه ١٣٩٧ به عدد ١٥٠,٨ رسید که نسبت به ماه قبل ٢.٧ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ٣٧,٣ درصد است که نسبت به ماه قبل (٣٥,٣ درصد) ٢.٠ واحد درصد افزایش داشته است.


تغییرات قیمت ها در ماه جاری

در ماه جاری اکثر بخش های زیر مجموعه شاخص کل با افزایش قیمت همراه بوده اند. در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل به ترتیب مربوط به گروه «گوشت» (انواع ماهی، گوشت گوسفند و گوشت گاو)، گروه «میوه و خشکبار» (پسته، مغز بادام، مغز گردو، موز)، گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» (شیر پاستوریزه، خامه پاستوریزه و پنیر پاستوریزه)، گروه «محصولات خوراکی طبقه بندی نشده در جای دیگر» (سس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی)، گروه «آشامیدنی ها» (نوشابه گازدار) و گروه «نان و غلات» (انواع نان و رشته آش) می باشد. در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» گروه «مبلمان، لوازم خانگی و نگهداری معمول آنها» (انواع شوینده ها)، گروه «پوشاک و کفش» گروه «کالاها و خدمات متفرقه» (دستمال کاغذی و لوازم آرایشی و بهداشتی) بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.


درصد تغییرات شاخص قیمت در دهک های هزینه ای کل کشور در ماه جاری

دامنه تغییرات نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان ماه ١٣٩٧ برای دهک های مختلف هزینه ای از ١٤,٨ درصد برای دهک اول تا ١٦.٨ درصد برای دهک دهم است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها