کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم هزینه سنگینی‌ دارد اما سیاست ایران را تغییر نخواهند داد


کد خبر : ۵۴۸۵۳یکشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲:۲۴۹۹۰ بازدید

«سید عباس عراقچی»‌ که به منظور دومین دور گفت وگوهای سیاسی مشورتی معاونان وزرای خارجه ایران و اسپانیا، وارد مادرید شده است در ...

«سید عباس عراقچی»‌ که به منظور دومین دور گفت وگوهای سیاسی مشورتی معاونان وزرای خارجه ایران و اسپانیا، وارد مادرید شده است در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی ‘آ.ب.ث’ در پاسخ به این پرسش که خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها چگونه بر ایران تاثیر گذاشته ا‌ند؟ اظهار داشت: قبل از اجرای تحریم ها و از زمان انتخاب ترامپ، یک تاثیر روانی‌ به خاطر سردرگمی وجود داشت و برخی شرکت ها شروع به متوقف کردن فعالیت های خود در ایران کردند.

وی افزود: پس از آن، شرکت هایی که رابطه با آمریکا ندارند، همچنان در حال همکاری با تهران هستند. حدود سه هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ با ایران کار می‌ کنند. چیزی که آنها می‌ خواهند یک کانال مالی‌ برای معاملات است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ادامه داد: احتمال کاهش فروش نفت خام ایران وجود دارد، اما نه در سطحی که آمریکا فکر آن را می‌ کند.

وی تاکید کرد: تحریم ها شاید هزینه های سنگینی‌ داشته باشد اما سیاست های ایران را تغییر نخواهند داد. دولت قبلی‌ آمریکا تحریم های شدیدتری علیه ایران اعمال کرده بود، اما در پایان مجبور شد بر سر میز بنشیند. ترامپ همچنان یک تجربه شکست خورده را دنبال می‌ کند. آمریکا یک قدرت اقتصادی است و همانند یک قلدر به سایر کشورها فشار می‌ آورد، اما کشوری است که از لحاظ سیاسی منزوی شده است.

منبع: ایرنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها