کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رفت‌وآمدهای محافظه‌کارانه دلالان در بازار ارز


کد خبر : ۵۴۳۸۱چهارشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۴۷۵۰۵۷ بازدید

بعد از نظارت های نیروی انتظامی بر بازار ارز، رفت و آمدهای دلالان در کوچه پس کوچه های میدان فردوسی محافظه کارانه تر شده و البته ولع خرید ...
رفت‌وآمدهای محافظه‌کارانه دلالان در بازار ارزرفت‌وآمدهای محافظه‌کارانه دلالان در بازار ارز

بعد از نظارت های نیروی انتظامی بر بازار ارز، رفت و آمدهای دلالان در کوچه پس کوچه های میدان فردوسی محافظه کارانه تر شده و البته ولع خرید هم فروکش کرده است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از مهر، چند روزی هست که نیروی انتظامی با تذکرات مکرر به واسطه ها و دلالان ارز در چهارراه استانبول هشدار می دهد که فعالیت های غیرقانونی و خرید و فروش های ارز خارج از صرافی ها ممنوع است، بر همین اساس طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دلالان دستگیر شده و همین امر فضایی ناامن را برای برهم زنندگان نظم بازار ارز فراهم کرده است.

البته هنوز هم هستند افرادی که در این بازار فعال بوده و همچنان تلاش دارند تا از آن هر چند اندک سودی به دست آورند اما همچنان سایه سنگین نظارت نیروی انتظامی را بالای سر خود احساس می کنند.

در مقابل، ولع خرید نیز فروکش کرده و بسیاری از افرادی که برای خرید و فروش ارز وارد بازار می شوند، کسانی هستند که برای تأمین نیازهای واقعی خود مراجعه کرده و یا ارزهای در اختیار خود را بنا به ضرورت به فروش می رسانند.

بررسی های میدانی از میدان فردوسی حکایت از آن دارد که تقریبا بازار ارز روند منطقی به خود گرفته و از هیجان هایی که طی روزهای تلاطم بازار ارز بر آن حاکم بود تا حدود زیادی فاصله گرفته است. اگر چه همچنان نوسانات در بازار به چشم می خورد اما به دلیل اینکه عرضه ارز از کانال رسمی و منطقی خود با مصوبات بانک مرکزی در حال جریان است، تقریبا بازارهای حاشیه ای اگر برچیده نشده باشند اما فعالیتشان بسیار کمرنگ شده است.

بر اساس اعلام دولت، هر فرد برای سفر می تواند از بانک ها برای مقاصد نزدیک ۵۰۰ یورو و برای فاصله های دورتر هزار یورو به نرخ اعلامی بانک مرکزی که عموما فاصله قیمتی مناسبی با صرافی ها دارد، دریافت نماید که البته یک بار در سال با ارائه مدارک و مستندات سفر از جمله بلیت، پاسپورت و ویزا قابل پرداخت خواهد بود.

در کنار این، هر فرد که متقاضی باشد می تواند تا سقف ۵ هزار یورو به صورت سالانه به نرخی اندکی بالاتر از بانک ها در صرافی های بانکی اقدام به خرید نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها