کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساز و کار ویژه اروپا کارآمد نباشد از برجام خارج می‌شویم


کد خبر : ۵۳۷۲۷یکشنبه، ۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۱:۲۴۱۱۷۶۳ بازدید

جواد ظریف وزیر خارجه، که در آمریکا به سر می‌برد در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است در صورت ناکارآمد بودن سازوکار ویژه اروپا برای ...
ساز و کار ویژه اروپا کارآمد نباشد از برجام خارج می‌شویمساز و کار ویژه اروپا کارآمد نباشد از برجام خارج می‌شویم

یورونیوز نوشت: جواد ظریف وزیر خارجه، که در آمریکا به سر می‌برد در پاسخ به پرسش خبرنگاران گفته است در صورت ناکارآمد بودن سازوکار ویژه اروپا برای حفظ برجام، ایران از توافق هسته‌ای خارج خواهد شد.

اظهارات وزیر خارجه ایران قریب یک هفته پس از آن صورت می‌پذیرد که اتحادیه اروپا اعلام کرد کشورهای عضوش می‌توانند از سیستمی بانکی استفاده کنند که به کمپانی‌های نفتی ایران و شرکت‌های خصوصی اجازه می‌دهد تجارت‌شان را با ایران ادامه دهند.

به گزارش نشریه واشنگتن‌پست، در جلسه مطبوعاتی که روز شنبه در محل نمایندگی ایران در سازمان ملل و با حضور خبرنگاران برگزار شد، آقای ظریف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه بیرون رفتن ایران از برجام در را به روی حمله نظامی آمریکا باز خواهد کرد یا نه گفت: «فکر می‌کنم اگر آمریکا باور داشت که می‌تواند در چنین حمله‌ای به ایران موفق شود، این کار را انجام می‌داد.»

جواد ظریف همچنین اظهار کرد که ایران با استفاده از واحد‌های پولی دیگر به جز دلار تحریم‌های آمریکا بر فروش نفت را دور خواهد زد. او گفت: «سازوکار پیش‌بینی شده توسط اتحادیه پرهیز استفاده از دلار خواهد بود. شما می‌توانید از واحد پول خودتان استفاده کنید، اجناس را به پول خودتان بفروشید و اجناس دیگر کشورها را به پول خودشان بخرید.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها