کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کره جنوبی اولین کشوری است که خرید نفت ایران را کاملا قطع کرده است


کد خبر : ۵۳۴۷۰دوشنبه، ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷:۳۵۲۲۶۳ بازدید

کره جنوبی در سه ماه اخیر هیچ نفتی از ایران نخریده است.

کره جنوبی در سه ماه اخیر هیچ نفتی از ایران نخریده است.

کسری نوری، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت به ایرنا گفته است که با قطع سه ماهه واردات نفت "کره جنوبی نخستین کشوری است که در پی اعمال تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه ایران، به طور کامل واردات نفت از ایران را قطع کرده است."

مقام‌های کره جنوبی، که سومین مشتری بزرگ نفت ایران بوده است، پیش از این گزارش‌ها درباره قطع واردات نفت از ایران را رد کرده و گفته‌اند برای معافیت از تحریم‌های آمریکا در حال مذاکره با دولت دونالد ترامپ هستند.

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای تحریم‌های نفتی و بانکی علیه ایران کمتر از دو ماه دیگر بازمی‌گردد. در ماه‌های اخیر شرکت‌های خارجی متعددی رابطه با ایران را قطع کرده یا کاهش داده‌اند و به فروش نفت ایران نیز ضربه خورده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفته است: "ما همچون گذشته علاقه‌مند به توسعه همکاری‎ها با کره جنوبی در همه زمینه‌های ممکن در صنعت نفت هستیم، اما متاسفانه کره جنوبی واردات نفت از ایران را متوقف کرده است."

این در حالی است که سفارت کره جنوبی سه ماه پیش پس از انتشار اخباری درباره قطع واردات نفت اعلام کرد چنین خبری تکذیب می‌شود.

دو روز پیش هم یو جانگ هیان، سفیر کره جنوبی در تهران، گفت: " بسیاری از شرکت‌های کره‌ای به نفت ایران وابسته هستند، همین‌طور صنایع شیمیایی و پتروشیمی کره از کمبود نفت ایران متضرر می‌شوند. ما در حال مذاکره با آمریکا هستیم که بتوانیم معافیت‌های لازم را برای ادامه خرید نفت از ایران کسب کنیم."

وزارت بازرگانی کره جنوبی هم یک ماه پیش بر مذاکرات با آمریکا برای گرفتن معافیت از تحریم‌ها تاکید کرد.

پیش از این ایران سومین تامین‌کننده نفت کره جنوبی بود.

برخی ناظران معتقدند با توجه به مذاکرات صلح با کره شمالی، و نقش آمریکا در آن، کره جنوبی در مقطع کنونی به حفظ روابطش با آمریکا نیاز دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها