کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ادامه روند افزایش قیمت‌ها در بازار آهن


کد خبر : ۵۲۹۸۶چهارشنبه، ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰:۰۹۹۱۵۴ بازدید

روند صعودی قیمت آهن‌آلات همچنان ادامه دارد. بسیاری از خبرگزاری ها از ادامه این روند تا پایان هفته خبر داده‌اند و دلیل آن را افزایش نرخ دلار عنوان کرده‌اند.

آهن‌پرایس- از ابتدای هفته جاری روند بازار آهن آلات به یکباره معکوس شد و قیمت هایی که در هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته بود مجددا با افزایش مواجه شد. طی هفته گذشته قیمت میلگرد اجدار در کمترین اعلامی به 3860 تومان رسید که امید به افزایش معاملات را در بازار بالا برد، اما طولی نکشید که در دومین هفته شهریور ماه این روند متوقف شد و بازار دچار التهاب گشت.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این بخش دلیل افزایش قیمت ها را افزایش نرخ دلار و همچنین احتکار محصولات فولادی دانسته اند. همچنین در این باره وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال جاری به دنبال افزایش قیمت دلار شاهد بالا رفتن روز افزون قیمت آهن نیز بودیم بطوری که برخی محصولات با نرخ 5600 تومان نیز به فروش رسید. اما در این میان شاهد تفاوت بسیار زیاد قیمت های کارخانه و بازار نیز هستیم.

همچنین در اینباره می توان گفت دخالت دولت در تعیین قیمت های بازار کاری اشتباه بوده و دولت باید با عدم دخالت خود موجب شود تا بازار مسیر خود را بیابد. چرا که هیچگاه با تعیین قیمت های دستوری نمی توان رقابت را در این حوزه ایجاد کرد. در حال حاضر خبر های مبنی بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصرف کننده نهایی به گوش می رسد که گفته شده این وزارت خانه نرخ رسمی محصولات فولادی را با قیمت دلار 4200 تومانی اعلام کرده است. این خبر در شرایطی منتشر شده که طی چند ماه اخیر مصرف کنندگان و حتی انبوه سازان با قیمت‌هایی نزدیک به دو برابر قیمت‌های عرضه شده در بورس آهن را خریداری کرده‌اند و این وضعیت مسیر معیوب تعیین شده دولت برای رساندن کالا به مصرف‌کننده نهایی را به نمایش نشان می دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها