کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

برنامه‌های اقتصادی ایران برای جام‌جهانی قطر


کد خبر : ۵۲۲۰۹چهارشنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۳۸۶۳۳۰ بازدید

هرچند صادرات ایران به قطر رشد 214 درصدی را تجربه کرده اما رقم بالایی در تجارت بین‌المللی نیست که باتوجه به میزبانی این کشور در مسابقات ...
برنامه‌های اقتصادی ایران برای جام‌جهانی قطربرنامه‌های اقتصادی ایران برای جام‌جهانی قطر

هرچند صادرات ایران به قطر رشد 214 درصدی را تجربه کرده اما رقم بالایی در تجارت بین‌المللی نیست که باتوجه به میزبانی این کشور در مسابقات فوتبال جام‌ جهانی آینده، ایران برنامه‌های ویژه‌ای دارد که به گفته رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر از مهر ماه اجرا خواهد شد.

عدنان موسی‌پور ، درباره صادرات ایران به قطر اینگونه توضیح داد که قبل از تحریم شدن کشور قطر، میزان صادرات ایران به این کشور ۶۵ میلیون دلار بود که بعد از شروع تحریم‌ها تا پایان شهریور سال گذشته آمار صادرات ایران به قطر ۲۶۰ میلیون دلار شده است که هرچند ۲۱۴ درصد رشد کرده است اما در تجارت بین‌الملل رقم قابل توجهی نیست.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به میزبانی قطر در جام‌جهانی سال ۲۰۲۲ گفت: با توجه به اینکه این میزبانی جزو بزرگترین رویداد اقتصادی و ورزشی دنیاست، ایران هم باید با برنامه پیش برود که در هین راستا اتاق مشترک بازرگانی ایران و قطر برنامه‌های ویژه‌ای دارد که از مهر ماه اجرا خواهد کرد.

 صادرات ایران به قطر در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از پنج برابر شده و طبق آخرین آمار گمرک، در دو ماهه نخست امسال ۲۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالا به ارزش ۴۷ میلیون و ۶۶۶ هزار دلار از ایران به قطر صادر شده که رشد چشمگیری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. همچنین صادرات انجام شده به قطر از لحاظ وزنی ۱.۱۵ درصد و از لحاظ ارزش ۰.۶۵ درصد از کل ارزش صادرات ایران در این مدت را شامل می‌شود و از این حیث کشور قطر در میان کشورهای دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه ۱۹ قرار می‌گیرد.

این در حالی است که در دو ماهه نخست سال گذشته ۱۳۱ هزار و ۸۱۴ تن کالا از ایران به قطر صادر شده بود که ارزش آن فقط هشت میلیون و ۸۹۹ هزار دلار بوده است. به این ترتیب مقایسه میزان صادرات به قطر در دو ماهه نخست سال جاری با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که صادرات به این کشور از لحاظ وزنی ۶۴ درصد و از لحاظ ارزش بیش از ۴۳۵ درصد افزایش یافته است.

نکته مهم این آمار افزایش قیمت کالاهای صادراتی به قطر است که نشان می‌دهد نسبت به سال گذشته کالاهای با ارزش بالاتری به این کشور صادر شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها