آیتیایران: این روزها بازار موبایل از هر دستگاه دیگری داغتر است. نیاز به خرید موبایل هوشمند در همه دنیا افزایش پیدا کرده و حتی در ایران هم از پیر و جوان امروزه با موبایلهای هوشمند کار میکنند و دیگر عملا موبایل غیرهوشمندی در دست مردم دیده نمیشود. در این بازار داغ بازیگران بزرگی هم حضور دارند تا کار را برای مردم راحت کنند و برای هر سلیقهای یک مدل مخصوص داشته باشند تا همه نیازها برآورده شود. آخرین موبایلی که در دنیا رونمایی شد هم پرچمدار جدید سامسونگ یعنی نوت ۹ است که سروصدای زیادی به پا کرده است.
طی نظرسنجی PC Mag از ۱۵۵۵ آمریکایی ، مشخص شد ۲۴ درصد مردم دوست دارند گلکسی نوت ۹ سامسونگ را داشته باشند که برای بزرگترین تولیدکننده موبایل دنیا آمار بسیار خوبی است. از طرف دیگر اپل که به تازگی جایگاه دوم دنیا را به هوآوی باخت و امروز سومین تولیدکننده بزرگ موبایل دنیا است در این نظرسنجی مشخص شد ۴۲ درصد هم مایل هستند موبایلهای آینده اپل یعنی آیفون ۹، ۱۱ و SE۲ را داشته باشند که این آمار از سایر رقبا با اختلاف بالاتر است. البته باید به این نکته هم توجه داشت که این نظرسنجی در آمریکا برگزار شده و اپل یک محصول آمریکایی است و سامسونگ یک محصول کرهای، اما به هر ترتیب نشان میدهد محصولات آینده اپل برای آمریکاییها جذابتر از محصولات سایر شرکتها است.
در ادامه هم ۷ درصد مایل به داشتن پیکسل ۳ هستند. نکته عجیب در نظرسنجی PC Mag این است که ۱۱ درصد کاربران هیچکدام از این پرچمداران را نمیخواهند! نکته دیگر این است که ۷۶ درصد از کسانی که احساس میکردند نوت ۹ موبایل جذابی است، خودشان سامسونگ داشتند و ۸ درصد هم آیفون داشتند. اما فقط ۳ درصد از ۲۴ درصد طرفدار سامسونگ این موبایل را پیشخرید میکنند و تنها ۲ درصد آنها این موبایل را به محض ورود به بازار خریداری میکنند. ۱۲ درصد هم گفتند ابتدا منتظر بررسیهای رسانهها میمانند سپس خریداری میکنند و در نهایت هم ۲۸ درصد گفتند صبر میکنند تا مدل بعدی معرفی شود و سپس گلکسی نوت ۹ را خریداری میکنند.