کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلای جهانی در آستانه سقوط به یک کانال قیمت پایین‌تر


کد خبر : ۵۰۸۱۲چهارشنبه، ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۲۱۳۱۴۵ بازدید

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی صعود ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی صعود ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبه‌رو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۰.۹۰ دلار رسید. در حالی که روز گذشته به ۱۲۴۶.۸۱ دلار صعود کرده بود که پایین‌ترین قیمت در یک ماه گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۵۱.۹۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه با ۴.۲۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش، در ۱۲۵۵.۴۰ دلار بسته شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش دلار در برابر یوان پس از اینکه دولت آمریکا روز سه‌شنبه تهدید کرد روی کالاهای وارداتی چین به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار، تعرفه ۱۰ درصدی وضع خواهد کرد، تحکیم شد. واشنگتن هفته گذشته تعرفه ۲۵ درصدی را روی واردات چینی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار وضع کرد و پکن بلافاصله با اعمال تعرفه‌های مشابه روی محصولات آمریکایی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار واکنش نشان داد. سرمایه‌گذاران از این واهمه دارند که جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان به رشد اقتصاد جهانی آسیب وارد کند.

به گفته کمرون الکساندر، تحلیلگر تامسون رویترز، خبر بد برای طلا در خصوص ریسک‌های ژئوپلیتیکی این است که مسائل تجاری در حال حاضر روی قیمت‌ها تاثیر خود را گذاشته‌اند.

استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا _ اقیانوسیه در شرکت OANDA درباره روند طلا گفت: زمانی که ریسک جنگ تجاری تشدید می‌شود، سرمایه‌گذاران به دنبال پناهگاه مطمئن هستند و همواره طلا را به عنوان یک پوشش ریسک در اختیار دارند، اما زمانی که دلار آمریکا به دارایی جذاب‌تری تبدیل می‌شود، داشتن چنین دیدگاهی بسیار چالش برانگیز است.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است حمایت در سطح ۱۲۴۷ دلار را شکسته و تا سطح حمایتی بعدی که در ۱۲۳۷ دلار قرار دارد عقب‌نشینی کند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه ۰.۲۲ درصد کاهش یافت و به ۷۹۹.۰۲ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۱۵.۹۵ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۹۴۰.۴۰ دلار رسید و هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، ۸۳۶.۷۰ دلار معامله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها