کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت خودروها بر اساس فرمول جدید بزودی اعلام می‌شود


کد خبر : ۵۰۱۹چهارشنبه، ۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰:۱۴۷۷۶۵ بازدید

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه جلسه امروز این شورا برگزار نمی‌شود، گفت: پس از مذاکره با وزیر صنعت و اعلام نظر وزیر در مورد تعیین قیمت خودرو، قرار شد فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت نهایی و اعلام شود.

رضا شیوا اظهار داشت: طبق مذاکراتی که با نعمت‌زاده، وزیر صنعت داشتیم و با توجه به تأکید وی بر لزوم تعیین تکلیف قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت، قرار شد فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروها توسط این شورا نهایی و اعلام شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس، فرمول بازنگری شده قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت به خودروسازان و یا وزارت صنعت ارائه می‌شود تا بر اساس آن، قیمت جدید خودروها تعیین شود.

وی با بیان اینکه سازمان حمایت دیگر نقشی در قیمت‌گذاری خودرو ندارد، گفت: از سال پیش موضوع فرمول قیمت‌گذاری خودرو و تعیین راهکار قیمت‌گذاری در اختیار شورای رقابت قرار گرفت که بر این اساس، فرمول جدید به وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز ارائه می‌شود تا خودشان طبق این فرمول، قیمت‌های جدید را اعلام کنند.

شیوا توضیح داد: در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، دو متغیر کیفیت و نرخ تورم مورد بازنگری قرار گرفته و در مورد کیفیت خودروها، تأکید بر تشویق تولیدکنندگان خودروهای با کیفیت و تنبیه تولیدکنندگان خودروهای با کیفیت پایین است.

وی ادامه داد: در فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، علاوه بر تورم بخشی، نمره منفی بهره‌وری نیز مد نظر است، به طوری که هر چقدر نمره بهره‌وری بالاتر باشد، قیمت خودرو باید به همان اندازه کاهش یابد.

به گفته وی، متغیر کیفیت بین منفی 2.5 تا مثبت 2.5 درصد می‌تواند نوسان داشته باشد.

شیوا افزود: در مورد فرمول قیمت‌گذاری خودروها، سناریوهای مختلفی مطرح است که باید یکی از آنها در شورای رقابت نهایی شود.

به گفته رئیس شورای رقابت، در صورتی که وزارت صنعت به خودروسازان ارز مبادله‌ای اختصاص دهد، این مسئله در تعیین قیمت جدید خودروها موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بخشی از فرمول قیمت گذاری خودرو به ارزهای تخصیص‌یافته به خودروسازان در گذشته بر می‌گردد، گفت: تأثیر ارز مصرفی خودروسازان از اسفند 91 تا اسفند 92 در این فرمول مدنظر خواهد بود و همچنین ارز اختصاصی به آنها در آینده نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: باید در شورای رقابت تصمیم بگیریم که قیمت‌گذاری جدید بر اساس ارز آزاد صورت گیرد یا ارز مبادله‌ای.

شیوا با بیان اینکه جلسه امروز شورای رقابت برگزار نمی‌شود، گفت: به دلیل سفر نمایندگان مجلس که عضو ناظر شورای رقابت هستند به حوزه‌های انتخابیه خود، این هفته جلسه شورای رقابت تشکیل نمی‌شود و احتمالاً جلسه بعدی پس از تعطیلات ارتحال امام خواهد بود.

عیسی امامی عضو ناظر شورای رقابت نیز در این مورد به فارس، گفت: جلسه بعدی شورای رقابت پس از تعطیلات نیمه خرداد ماه برگزار می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها