کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مقایسه نیسان پاترول جدید و تویوتا لندکروزر در ایران


کد خبر : ۴۹۹۵دوشنبه، ۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷:۲۸۲۹۰۲۰ بازدید

خودروهای شاسی‌بلند در میان مردم محبوبیت خاصی دارند. در حال حاضر این محبوبیت بیشتر شده و در میان مردم کشورمان نیز به خوبی این توجه مشهود است. استقبال بسیار گرم مردم از ورود ...
مقایسه نیسان پاترول جدید و تویوتا لندکروزر در ایرانمقایسه نیسان پاترول جدید و تویوتا لندکروزر در ایران

خودروهای شاسی‌بلند در میان مردم محبوبیت خاصی دارند. در حال حاضر این محبوبیت بیشتر شده و در میان مردم کشورمان نیز به خوبی این توجه مشهود است. استقبال بسیار گرم مردم از ورود خودروهای به ظاهر شاسی‌بلند چینی مهر تاییدی است بر این گفته. این روزها افراد زیادی در کشورمان پول یک خودروی سواری دست دوم خوب را صرف خرید خودروهای چینی می‌کنند که نقاب شاسی‌بلندها را به خود زده‌اند. اکنون در حالی که با ورود انواع و اقسام شاسی بلندها به بازار که رفته رفته ابعادشان کوچک‌تر شده و با مفهوم آفرود ناآشنا هستند و باعث تحریف کلمه «شاسی‌بلند» در دنیا خودرو می‌شوند یک دیدار با دو شاسی‌بلند اصیل ژاپنی را ترتیب داده‌ایم تا حال و هوای خودروهای شاسی بلند واقعی را در دل علاقه‌مندان به این نوع خودروها زنده کنیم.

تویوتا لندکروزر و نیسان پاترول دو خودروی موردنظر ما در این گزارش هستند که اصالت خودشان را حفظ کرده‌اند. عقبه و ریشه نیسان پاترول به ۶۳ سال پیش برمی‌گردد. یعنی سال ۱۹۵۱ که جد لندکروزر پا به دنیا گذاشت. اولین پاترول و لندکروزر خیلی شبیه به هم یا بهتر است بگوییم خیلی شبیه به جیپ ویلیز بودند اما پس از گذشت حدود شش دهه طراحی آن‌ها از هم فاصله زیادی گرفته ‌است. اکنون پاترول و لندکروزر هر کدام یک برادر ناتنی هم دارند که نمونه لوکس آن‌ها محسوب می‌شود و به ترتیب عبارتند از اینفینیتی QX و لکسوس LX.

شاید دو دهه پیش به راحتی می‌توانستیم این دو رقیب را به راحتی در کنار هم قرار دهیم و از نزدیک مقایسه‌شان بکنیم زیرا آن زمان نیسان پاترول هم در بازار خودرویی ایران حضور داشت. اما اکنون بازار خودرویی کشورمان ۲ نوع خودرو در کلاس شاسی‌بلندهای فول‌سایز دارد که تویوتا لندکروزر و لکسوس LX هستند. یعنی دیگر خبری از پاترول جدید در کشورمان نیست و تنها می‌توان در مناطق آزاد آن را خریداری کرد. بنابراین قرار دادن این دو خودرو مقابل هم در کشورمان کمی مشکل است اما چندی پیش یک دستگاه نیسان پاترول میهمان چند روزه ایران بود و از این فرصت استفاده کردیم تا آن را با تویوتا لندکروزر مقایسه کنیم. به دلیل کمیاب بودن مدل هشت سیلندر تویوتا لندکروزر از مدل شش سیلندر آن برای تهیه عکس‌ها استفاده کرده‌ایم.


پاترول بزرگ‌تر، لندکروزر زیباتر

با توجه به اینکه تویوتا لندکروزر از نظر ابعاد از نیسان پاترول کوچک‌تر است اما طراحی آن به نحوی است که با ابهت‌تر از نیسان پاترول به نظر می‌رسد.نیسان پاترول خودروی مرتفعی است که ارتفاع آن بیشتر از پهنایش می‌باشد و دارای طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ۵۱۴۱ میلی‌متر، ۱۹۴۱ میلی‌متر و ۱۹۹۴ میلی‌متر است. اما لندکروزر با توجه به ابعاد ۴۹۵۰ میلی‌متر، ۱۹۶۹ میلی‌متر و ۱۸۶۴ میلی‌متر خود خودروی پهنی بوده که حتی پهنایش از پاترول نیز بیشتر است. در طراحی لندکروزر از چراغ‌های بزرگ استفاده شده که ابهت خودرو را بیشتر می‌کند. چراغ‌های بزرگ جلو به زیبایی در کنار جلو پنجره پهن قرار گرفته‌اند. همچنین بر روی دو طرف سپر بزرگ جلوی آن چراغ‌های مه‌شکن و LED نصب شده‌اند که نورپردازی بسیار خوبی دارند.

دیگر قسمت‌های لندکروزر مانند نمای جلوی آن هارمونی خوبی داشته و به زیبایی طراحی شده‌اند. همچنین لندکروزر مورد نظر ظاهراً آن زرق و برق بیشتر نسبت به لندکروزرهای معمولی را دارد. انگار پاترول تصمیم گرفته کاملاً بر عکس لندکروزر باشد. طراحی پاترول برخلاف لندکروزر به طرز اغراق‌آمیزی حجیم است. نمای آن به شکل ساده طراحی شده و قسمت به خصوصی در آن به چشم نمی‌خورد.

با توجه به اینکه پاترول ابعاد بسیار بزرگی دارد اما چراغ‌های طراحی شده برای آن بیش از اندازه کوچک هستند. در نمای جلو سپر کاملاً ساده طراحی شده و دو مه‌شکن کوچک بر روی آن تعبیه شده‌اند. چراغ‌های کوچک جلو به دلیل قرار گرفتن در کنار جلو پنجره بزرگ و سه تکه، خیلی کوچک‌تر از حد واقعی دیده می‌شوند. طراحی ناهماهنگ جلو باعث شده تا پاترول ظاهر عقب افتاده‌ای به خود بگیرد. در قسمت عقب نیز استفاده از چراغ‌های عقب با تلق بی‌رنگ اصلاً ایده جالبی به نظر نمی‌رسد!


پاترول لوکس‌تر، لندکروزر دلنشین‌تر

لندکروزر و پاترول در قسمت کابین نیز مانند نمای بیرونشان با هم تفاوت‌های زیادی دارند. در طراحی کابین هر دو خودرو از رنگ کروم و مشکی استفاده شده و چوب، چرم و پلاستیک با کیفیت در آنها به کار رفته است. کابین پاترول بسیار شبیه به شاسی‌بلندهای اینفینیتی طراحی شده و بسیار لوکس‌تر از کابین لندکروزر است. اما در آن سوی میدان، لندکروزر کابینی ساده و دلنشین‌تری نسبت به پاترول دارد. کابین پاترول مانند هامر H2 با توجه به اینکه جادار است اما طراحی آن به نوعی است که کاملاً دلگیر و خفه به نظر می‌رسد.

یکی از نکات اشتراک این دو سنگین وزن این است نباید با دیدن ظاهرشان در مورد کابینشان قضاوت کنید! زیرا کابین هر دو خودرو کاملاً با طراحی ظاهریشان در تضاد است. از امکانات موجود در لندکروزر می‌توان به آینه‌های برقی دارای گرمکن، شیشه‌های برقی، بلوتوث، صندلی‌های چرمی با تنظیم برقی، کروز کنترل، سنسور پارک، دوربین دید عقب، نمایشگر اطلاعات، سه ردیف صندلی، تهویه چهارگانه، نمایشگر DVD برای ردیف عقب، استارت بدون کلید و … اشاره کرد. همچنین امکانات قابل استفاده در پاترول که نسبت به لندکروزر بیشتر است عبارتند از: سیستم ناوبری، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، صفحه نمایشگر DVD برای سایر سرنشینان، بلوتوث، استارت بدون کلید، سه ردیف صندلی با قابلیت تاشو، دوربین‌های تعبیه شده در دور تا دور خودرو، یخچال، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، کروز کنترل، صندلی‌های چرمی برقی و … .


پاترول خوب پیش می‌رود، لندکروزر خوب فرمان می‌پذیرد

با توجه به اینکه هر دو خودرو در کلاس شاسی‌بلند فول‌سایز قرار دارند اما هنگام سواری با آن‌ها حس متفاوتی به سرنشین دست می‌دهد. هنگامی که سوار لندکروزر هستید احساس راحتی و آرامش به شما دست خواهد داد اما زمانی که سوار بر پاترول هستید علاوه بر این‌ها کمی استرس خواهید داشت. دلیل این استرس عدم تسلط کامل به اطراف است. نقاط کور در پاترول زیاد بوده و همین امر موجب می‌شود تا دائماً در حال بررسی اطراف خود باشید و این امر در طولانی‌مدت اذیت‌کننده است. همچنین پاترول سر پیچ‌ها و هنگام فرمانپذیری نسبت به لندکروزر ضعیف‌تر عمل می‌کند. اما سیستم کنترل پیشرانه پاترول بهتر از لندکروزر بوده و در پیمایش مسیر آفرود این مهم قابل لمس است. بنابراین اگر زمانی یک پاترول ۲۰۱۳ خریدید بهتر است قید سواری با آن در داخل شهر را بزنید! همچنین با توجه به جدول زیر لندکروزر با اینکه از پیشرانه‌ای حجیم‌تر و قوی‌تری نسبت به پاترول برخوردار است اما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۰٫۱ لیتر کمتر از آن بنزین مصرف می‌کند. یکی از عوامل مصرف سوخت بالای پاترول نسبت به لندکروزر وزن ۲۷۹۵ کیلوگرمی آن است که ۱۳۰ کیلوگرم از لندکروزر سنگین‌تر است.

در پایان می‌توان گفت پاترول با ظاهر عقب افتاده، ابعاد بیش از اندازه بزرگ و کابین دلگیری که دارد رقابت سختی را در برابر تویوتا لندکروزر انجام می‌دهد. البته نباید فراموش کنیم که رقابت با لندکروزر تنها بخشی از ماجرا بوده و گردن کلفت‌های دیگری چون شورولت تاهو، فورد ایکسپدیشن، جی‌ام‌سی یوکان و … هم به خون نیسان پاترول تشنه‌اند!



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها