کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هنوز هم 44 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعال هستند


کد خبر : ۴۸۸۱۶چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹:۵۰۵۶۸۷ بازدید

تنها تعداد کمی بعد از فیلترینگ تلگرام از این پیام‌رسان خارج شده‌اند. این گزارش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به فراکسیون مستقلین مجلس است.
هنوز هم 44 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعال هستندهنوز هم 44 میلیون کاربر ایرانی در تلگرام فعال هستند

شهروند| تنها تعداد کمی بعد از فیلترینگ تلگرام از این پیام‌رسان خارج شده‌اند. این گزارش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به فراکسیون مستقلین مجلس است. او گفته است از ٤٥‌ میلیون کاربر تلگرام تنها یک‌میلیون نفر از آن خارج شده‌اند. البته رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات اطلاعات متفاوت‌تری از سرنوشت تلگرام پس از فیلترینگ اعلام کرده و گفته است میزان ترافیک بین‌المللی پیام‌رسان‌ها با کاهش برآوردی ۶۷‌درصد مواجه شده است؛ این به آن معناست که ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر شده است.

او همچنین گفته است: تاکنون ۲۲‌ میلیون نصب پیام‌رسان‌های داخلی داشتیم که از این تعداد ۸.۵‌ میلیون کاربر فعال هستند. سراییان ادامه داد: میزان پست‌های ارسالی در کانال‌های تلگرام کاهش ۴۰‌درصدی را نمایش می‌دهد.

او افزود: میزان بازدید از پست‌های تلگرامی مجموعا کاهشی ۷۰‌ درصدی از زمان آغاز مهاجرت داشته که ۵۰‌ درصد آن مربوط به زمان فیلترشدن این پیام‌رسان است.

سراییان با اشاره به این‌که داخلی‌ها مجموعا تاکنون ۲۲‌میلیون نصب داشته‌اند، اظهار کرد: از این تعداد حدود ۸.۵‌میلیون کاربر فعال هستند و تاکنون پهنای باندی معادل ۴۰ گیگ را به خود جذب کرده‌اند.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: با فیلترشدن تلگرام شاهد مهاجرت معنادار به سمت سایر پیام‌رسان‌های خارجی نیز نبودیم. برآوردها نیز نشان می‌دهد که یک‌میلیون نفر هم کاملا این پیام‌رسان را حذف کرده‌اند.

رکوردشکنی نصب فیلترشکن‌ها/ مصداق ادعای وزیر

آمارهای نصب فیلترشکن‌ها به نوعی تاییدکننده ادعای وزیر دهه شصتی روحانی است. طبق داده‌های ارایه‌شده توسط فیلترشکن سایفون، حدود یک‌میلیون کاربر پیش از فیلترشدن تلگرام از این فیلترشکن استفاده می‌کرده‌اند. در حین فیلترینگ تلگرام تعداد این کاربران به ١٣‌ میلیون نفر هم رسیده است که این تقریبا یعنی ١٠ برابر حالت عادی و دوباره یادآور می‌شویم که این آمار فقط برای یک فیلترشکن است.

از عواقب نصب فیلترشکن و آزادشدن دسترسی تمام رده ‌سنی (از افراد زیر ١٨سال) به میلیاردها محتوای نامناسب، فعال‌شدن مکالمه صوتی تلگرام و کلی سرویس فیلترشده دیگر ازجمله فیس‌بوک که بگذریم؛ یا مهمتر از آن خروج حجم وسیع ارز از کشور (تصور کنید تنها یک‌دهم جمعیت ٤٠ میلیونی بخواهند یک وی‌پی‌ان 5 هزارتومانی یا حدودا 1 دلاری بخرند (تخمین در جهت ساده شدن محاسبات می‌شود 4 میلیون دلار!) شاید تصور کنید پس از رفع فیلتر تلگرام دیگر تمام کاربرهای جدید این فیلترشکن را لغو نصب کرده باشند. همین‌طور است، خیلی از کاربران این کار را انجام داده‌اند اما پس از لغو نصب تعداد قابل‌ توجهی از کاربران، کاربران ته‌نشین شده فیلترشکن سایفون پس از فیلتر اولیه تلگرام به دو برابر عدد اولیه رسیده است!

حالا با آغاز فیلترشدن دوم تلگرام نمی‌توان انتظار داشت که این الگو تکرار نشود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها