کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دریافت کامزد برای مانده گیری در خودپردازها


کد خبر : ۴۸۵۶دوشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۶:۱۰۷۸۷۹ بازدید

با دستور بانک مرکزی، بانک های کشور از 20 خرداد سال جاری کارمزد خدمت مانده گیری دستگاه های خودپرداز از کارت‌های خودشان دریافت می کنند.

 داوود محمد بیگی و  اعظم السادات آقایی پور از اداره نظام های پرداخت با ابلاغ بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها اعلام کرده  اند که بانکداران باید از 20 خرداد ماه بابت مانده گیری دستگاه‌های خودپرداز شتاب از مشتریانشان کارمزد بگیرند.

 در این بخشنامه تأکید شده است: "براساس آمار تراکنش های ثبت شده در مرکز شاپرک در سه ماهه پایانی سال گذشته تعداد 1.673.571.982 تراکنش در سه نوع خرید، مانده گیری، خرید شارژ و پرداخت قبض ثبت شده است که مانده گیری، بخش قابل توجهی از این تراکنش ها را شامل می شود. (تعداد 458.344.504 تراکنش مانده گیری یعنی حدود 4/27%)، این حجم از تراکنش های غیر ضروری مانند مانده گیری موجبات افزایش ترافیک و کندی در سامانه را مخصوصا در روزهای پر تراکم سال فراهم آورده است که علاوه بر نارضایتی مشتریان شبکه بانکی، باعث اعتراض بانک ها نیز بوده است".

همچنین در بند دیگری آمده است که "لذا، براساس مصوبه یکصد و هجدهمین جلسه پولی و بانکی مورخ 24/12/1392 مقرر شد، از تاریخ 20/3/1393 به منظور کاهش ترافیک غیر ضروری، ارتقاء و پایداری شبکه و نیز کاستن از هزینه های غیر ضروری بانک ها، کارمزد خدمت مانده گیری مطابق با ساختار کارمزد شتابی دستگاه های خودپرداز محاسبه و در کلیه ابزارهای پذیرش از مشتری اخذ گردد. خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت به نحو مقتضی به کلیه واحدهای ذی ربط آن بانک اطلاع رسانی شود".



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها